- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 78
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 65
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19
- Wysokość [mm]: 110
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7520 |
ACDELCO | ACD 8097 E |
ALCOFILTER | MD-617 |
ASHIKA | 30-ECO075 |
BLUEPRINT | ADF 122305 |
BOSCH | F 026 402 007 |
BOSCH | N2007 |
CHAMPION | L 472 |
CLEANF | MG 1658 |
COMLINE | EFF171 |
COOPE | FEM 4258 |
COOPERSFIA | FA5787 |
DELPHI | HDF929 |
FILTRON | PA 815/6 |
FILTRON | PE 815/6 |
FILTRON | PM 815/6 |
FORD | 1352 443 |
FORD | 5M509176AA |
FORD | 5M5Q9176AA |
FRAM | C10194 |
HEN | E92KP D169 |
JAPANPAR | FC-ECO075 |
KOLBENSCHM | 4110-FX |
KOLBENSCHM | 50 014 110 |
LAUTR | ELG 5319 |
LAUTR | G65 |
MAG | 71760253 |
MAHLE | KX 229 |
MAHLE | KX 229 D |
MAHLE | KX 229 D ECO |
MANN | PU7002X |
MAPCO | 63716 |
MEATDORIA | 4845 |
MECAFILTER | ELG5319 |
MISFAT | F117 |
MOTAQUIP | VFF 522 |
P.B.R. | AG-3406 |
PURFLU | C514 |
PUROLATOR | F90008 |
SCT | SC 7051 P |
SOFIMA | S 0929 NC |
TECNOCAR | N493 |
UFI | 26.696.00 |
UNI | GFE 5454 |
UNIPART | GFE5454 |
VALEO | 587925 |
WIXFILTERS | WF8367 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: