- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 67
- Średnica wewnętrzna [mm]: 24
- Wysokość [mm]: 101
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BBFREDLINE | 37SZ009 |
CITRO | 1606267680 |
CITRO | 1631487880 |
CITRO | 190698 |
CITRO | 1906C4 |
COMLINE | EFF201 |
COOPERSFIA | FA5757A |
DENCKERMAN | A120184 |
FEBI | 26336 |
FIAT | 71746975 |
FIAT | 77362340 |
FIAT | 77363600 |
FIAT | 77365864 |
FIAT | 77365902 |
FILTRON | PE982 |
FORD | 9S519176AA |
FRAM | C10026 |
HEN | E83KP01 D140 |
KAMOKA | F301601 |
KNECHT | KX 208D |
MANN | PU 723 x |
MEYLE | 6143230004 |
OPEL | 4708795 |
OPEL | 4807214 |
OPEL | 813569 |
OPEL | 8135690 |
OPEL | 818012 |
OPEL | 93181377 |
OPEL | 95599700 |
PEUGE | 1606267680 |
PEUGE | 1631487880 |
PEUGE | 190697 |
PEUGE | 1906C4 |
PURFLU | C507 |
PUROLATOR | F59250 |
QUINTON HA | QFF0278 |
SAAB | 12762212 |
SAAB | 93181377 |
SUBAR | 15410-84E61 |
SUBAR | 1541084E60 |
SUZUK | 1541084E00 |
SUZUK | 15411-84E50-000 |
SUZUK | 15411-84E60-000 |
SUZUK | 1541184E50 |
SUZUK | 1541184E60 |
SUZUK | 15411T84E60 |
SWAG | 70 92 6336 |
TECNOCAR | N311 |
TOPRAN | 207 045 |
VEMO | V40-0611 |
WIXFILTERS | WF8366 |
CHEVROLET
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SAAB
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa MISFAT F116 | MISFAT | Brak ceny |
Filtr paliwa DJ PARTS FF1286 | DJ PARTS | Brak ceny |
FAST FT39312 | FAST | 223,00 zł |
Filtr paliwa FRIGAIR FL04.402 | FRIGAIR | Brak ceny |
Zestaw filtrów HOFFER FKFIA184 | HOFFER | Brak ceny |
Zestaw filtrów HOFFER FKFIA009 | HOFFER | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.