- Wysokość [mm]: 151
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica 1 [mm]: 81,5
- Średnica 2 [mm]: 14,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20920 |
BOSCH | F026402099 |
COMLINE | EFF243 |
COOPERSFIA | FA5959ECO |
DT SPARE P | 724010 |
FILTRON | PE878/3 |
FLEETGUARD | FF271 |
FRAM | C10635ECO |
HEN | E423KPD206 |
IVECO | 500055340 |
IVECO | 504170771 |
KNECHT | KX340D |
MAHLE | KX340D |
MANN | PU9002/1Z |
MECAFILTER | ELG5392 |
MULLER FIL | FN920 |
PURFLU | C513 |
SOFIMA | S6072NE |
TECNECO FI | GS010635-E |
TECNOCAR | N501 |
UFI | 2607200 |
WIXFILTERS | WF8464 |
IVECO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.