- Wysokość [mm]: 120
- Średnica zewnętrzna [mm]: 65
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rura o średnicy [mm]: 8
- Średnica 2 [mm]: 8
- Ilość połączeń: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | FS54 |
ALCOFILTER | FF-032 |
BOSCH | 0 450 902 151 |
BOSCH | 0 986 450 232 |
BOSCH | 450902151 |
BOSCH | 986450232 |
BOSCH | F 2151 |
CHAMP | FN 45 |
CHAMPION | L 213 |
CHAMPION | L 213/606 |
CLEANF | MB 022 |
CLEANF | MB 964 |
CLEANF | MB22 |
CLEANF | MBNA 022 |
COMLINE | EFF 032 |
COOPE | FIG 7032 |
COOPERSFIA | FT5206 |
CROSL | 6719 |
DELPHI | FDB111 |
DELPHI | FDB130 |
DELPHI | FF0095 |
DELPHI | FF0099 |
FIAT | 7 585 348 |
FIAT | 7 606 404 |
FIAT | 7 719 390 |
FIAT | 71 736 101 |
FIAT | 71711048 |
FILTREC | ZP8023FP |
FILTRON | PP 830 |
FRAM | G5312 |
HEN | H 153 WK |
KAGER | 11-0072 |
MAG | FI24 |
Motorcraft | EFG6112 |
PUROLATOR | F 57703 |
PZL | FPW-14 |
QUINTON HA | QFF 2303 |
TECNOCAR | B 31 |
TECNOCAR | B 93 |
UFI | 31 512 00 |
AUDI
|
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.