- Wysokość [mm]: 142
- Średnica zewnętrzna [mm]: 89
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 32
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7570 |
ALCOFILTER | MD-851 |
ASHIKA | 30-ECO091 |
BLUEPRINT | ADN12350 |
BOSCH | F026402857 |
CITRO | 95519313 |
CLEANF | MG3622 |
COMLINE | EFF323D |
COOPERSFIA | FA6778 |
FEBI | 101326 |
FIAT | 6000619764 |
FILTRON | PE 815/10 |
FILTRON | PE815/8 |
FLEETGUARD | FS20216 |
FRAM | CS11971 |
HBJAKOPART | J1331052 |
HEN | E446KP D318 |
JAPANPAR | FC-ECO091 |
KOLBENSCHM | 50019028 |
KOLBENSCHM | 9028-FX |
MAG | 153071762484 |
MAG | 71762484 |
MAHLE | KX 338/22 |
MAHLE | KX 338/22D |
MERCE | 000 090 02 00 |
MERCE | 447 477 00 00 |
MERCE | 699 078 14 00 |
MERCE | 699 078 17 00 |
MERCE | A 000 090 02 00 |
MERCE | A 447 477 00 00 |
MERCE | A 699 078 14 00 |
MERCE | A699 078 17 00 |
NISSA | 1640000Q1D |
NISSA | 1640000Q1K |
NISSA | 1640000Q2C |
NISSA | 1640000Q2E |
NISSA | 16403-8899R |
NISSA | 1640500Q0E |
NISSA | 1640500Q0F |
NISSA | 1640500Q0H |
OPEL | 4406453 |
OPEL | 4423888 |
OPEL | 95514381 |
OPEL | 95514383 |
OPEL | 95519312 |
OPEL | 95519313 |
OPEL | 95528460 |
PEUGE | 6000619764 |
PURFLU | C869 |
QUINTON HA | QFF0418 |
RENAU | 16 40 035 60R |
RENAU | 16 40 041 69R |
RENAU | 16 40 312 19R |
RENAU | 16 40 330 36R |
RENAU | 16 40 388 99R |
RENAU | 16 40 394 75R |
RENAU | 16 40 395 60R |
RENAU | 16 40 500 Q0J |
RENAU | 74 85 145 678 |
RENAULT T | 74 85 135 415 |
SOFIMA | S 6114 NE |
TECNECO FI | GS0338/22E |
TECNOCAR | N629 |
UFI | 26.114.00 |
VAICO | V40-1460 |
VAUXH | 95514383 |
VAUXH | 95519313 |
VAUXH | 95528460 |
WIXFILTERS | WF8493 |
WIXFILTERS | WF8603 |
FIAT
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.