- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 77
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 65
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 16
- Średnica zewnętrzna [mm]: 16
- Średnica zewnętrzna [mm]: 65
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-7571 |
ALCOFILTER | MD-885 |
ASHIKA | 30-ECO040 |
BLUEPRINT | ADP 152302 |
BOSCH | F 026 402 533 |
CITRO | 98 013 666 80 |
COMLINE | EFF300 |
COOPERSFIA | FA6130ECO |
DT SPARE P | 1.10799 |
FEBI | 48528 |
FORD | 1 872 152 |
FORD | 2 171 748 |
FORD | 2 247 126 |
FORD | 2267345 |
FRAM | C11781ECO |
GM | 3646465 |
HBJAKOPART | J1332112 |
HEN | E444KP D308 |
KOLBENSCHM | 50014705 |
MAHLE | KX 420D |
MANN | PU 7010 z |
MANN | PU 7011 z |
MAPCO | 63050 |
MAPCO | 63717 |
NIPPARTS | N1332110 |
OPEL | 36 46 465 |
OPEL | 98 013 666 80 |
PEUGE | 98 013 666 80 |
PURFLU | C533A |
PURFLU | C850 |
SWAG | 64 94 8528 |
TECNOCAR | N615 |
TECNOCAR | N639 |
TOYOT | SU001 A3761 |
UFI | 26.104.00 |
WIXFILTERS | WF 8491 |
CITROËN
|
DS
|
FORD
|
FORD USA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.