- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 150
- Średnica zewnętrzna [mm]: 156
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rura o średnicy [mm]: 10
- Średnica 2 [mm]: 8
- Ilość połączeń: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9311 E |
ALCOFILTER | FF-077 |
ASHIKA | 30-0L-L11 |
BLUEPRINT | ADC 42361 |
BOSCH | F 026 402 846 |
CHAMPION | CFF100592 |
CITRO | 16 116 590 80 |
CITRO | 1901 83 |
CLEANF | MGC 1697 |
COMLINE | EFF192 |
COOPE | FEM 4273 |
COOPERSFIA | FP5799 |
DELPHI | HDF632 |
FIAT | 96 569 371 80 |
FORD | 1 427 928 |
FORD | 6G9Q-9155-AA |
FRAM | PS10288 |
GUD | G 1149 |
HBJAKOPART | J1335052 |
HEN | H 346WK |
JAGUA | AJ 811141 |
JAPANPAR | FC-L11S |
LANDROVER | LR 001313 |
MAHLE | KL 581 |
MANN | WK 12 001 |
MEATDORIA | 4906 |
MITSUBISHI | 17 70A252 |
MITSUBISHI | 1770A040 |
NIPPARTS | J1335052 |
NIPPARTS | N1335066 |
PEUGE | 16 116 590 80 |
PEUGE | 1901 83 |
PURFLU | FC604 |
PURFLU | FCS604 |
SOFIMA | S 4156 NR |
TECNECO FI | GS 10288 P |
TECNOCAR | RN 298 |
UFI | 24.156.00 |
UNI | GFE 5479 |
WIXFILTERS | WF 8397 |
CITROËN
|
FORD
|
JAGUAR
|
LAND ROVER
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.