Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG 202 |
A.L.FILTER | ALG-7549 |
ACDELCO | AC D8013E |
ALCOFILTER | MD-381 |
ASHIKA | 30-ECO009 |
BLUEPRINT | ADZ 92310 |
BOSCH | 1 457 429 656 |
BOSCH | 1 457 431 721 |
BOSCH | N 9656 |
CHAMPION | CFF100255 |
CHAMPION | L 255 |
CLEANF | MG 1600 |
COMLINE | EFF 026 |
COOPE | FEM 4130 |
COOPE | FEM 4237 |
COOPERSFIA | FA5362 |
DELPHI | FF0077 |
DELPHI | HDF513 |
FEBI | 23305 |
FRAM | C10039 ECO |
FRAM | C5897 |
GM | 90542912 |
GM | 93 185 604 |
GM | 93185390 |
GUD | M 40 |
HEN | E 59 KP D 78 |
HEN | E59KP01 D78 |
HOFFER | 7690229 |
JAPANPAR | FC-ECO009 |
JAPANPAR | J FC-ECO009 |
KOLBENSCHM | 50 013 687 |
KOLBENSCHM | 687-FC |
LUCCAV | HDF 513 |
MAG | 71760863 |
MAG | FD 507 |
MAHLE | KX 78D |
MANN | P 732 x |
MAPCO | 63232 |
MEATDORIA | 4229 |
MEYLE | 614 818 0000 |
OPEL | 5 818 508 |
OPEL | 5 818 509 |
OPEL | 8 02 721 |
OPEL | 8 18 531 |
PURFLU | C 447 |
PUROLATOR | F 58072 |
PUROLATOR | F59233 |
SAAB | 5 195 516 |
SAAB | 54 64 656 |
SOFIMA | S 6689 N |
SWAG | 40 92 3305 |
TECNECO FI | GS 0456 |
TECNOCAR | N456 |
UFI | 26.689.00 |
UNI | GFE 5341 |
VAICO | V40-0141 |
VALEO | 587902 |
WIXFILTERS | WF 8166 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.