Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD-861 |
BALDW | PF46126 |
BLUEPRINT | ADW 192306 |
BLUEPRINT | ADW 192306E |
BOSCH | F 026 402 795 |
BOSCH | F 026 402 795-HDT |
COMLINE | EFF342D |
COOPERSFIA | FA6799ECO |
DELPHI | HDF895 |
FEBI | 105786 |
GM | 13539108 |
GM | 22937279 |
GM | 23304095 |
GM | 23304096 |
GM | 23456595 |
GM | 23459023 |
HEN | E459KP D369 |
HEN | E459KP01 D369 |
MAHLE | KX 491 D ECO |
MAHLE | KX 491/1D |
MAHLE | KX491D |
MANN | PU 9005 z |
MANN | PU 9012 z |
MANN | PU 9012/1 z |
OPEL | 22937279 |
OPEL | 23 304 096 |
OPEL | 23 456 595 |
OPEL | 23304095 |
PURFLU | C877 |
SOFIMA | S 6122 NE |
SWAG | 42 10 5786 |
TECNOCAR | N634 |
UFI | 26.122.00 |
WIXFILTERS | WF 10453 |
WIXFILTERS | WF8522 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.