Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | XD142 |
AC | XD701 |
ALCOFILTER | SP 967 |
BEDFO | 90 166 585 |
BOSCH | 1 457 434 103 |
BOSCH | 1 457 434 116 |
BOSCH | 1 457 434 118 |
BOSCH | 9 455 160 316 |
CHAMP | FS 142 |
CHAMPION | L 111 |
CHAMPION | L 113 |
CHAMPION | L 120 |
CLEANF | DN 334 |
COMLINE | EFF020 |
COOPE | Z 577 |
COOPERSFIA | FP4980 |
COOPERSFIA | FT4980 |
CROSL | 5005 |
CROSL | 5018 |
DELPHI | 7176-498 |
DELPHI | FF0061 |
DELPHI | FF0068 |
DELPHI | HDF498 |
DELPHI | HDF906 |
DELPHI | LK-3646 |
DONALDSON | P 55-0081 |
FILTREC | ZP05BF |
FILTRON | PP 843 |
FORD | 5 018 034 |
FORD | 5 023 923 |
FRAM | P 4520 |
GM | 90166585 |
GM | 93891769 |
HEN | H 81 WK 01 |
KAGER | 11-0014 |
LOMBA | 560.2175.53 |
MAPCO | 63058 |
MEYLE | 6 148 180 003 |
Motorcraft | EFG 106 |
Motorcraft | EFG 302 |
Motorcraft | EFG6005 |
OPEL | 8 13 566 |
OPEL | 90 166 585 |
PURFLU | CS 182 |
PURFLU | CS 197 |
PURFLU | CS 197 A |
PURFLU | CS 197 B |
PURFLU | CS 454 |
PUROLATOR | F 57323 |
PZL | PDS51 |
QUINTON HA | QFF 5332 |
QUINTON HA | QFF 6021 |
SPIDAN | MFF 1004 P |
TECNOCAR | RN 181 B |
TECNOCAR | RN 58 |
UFI | 24 350 00 |
UFI | 24 351 02 |
VAUXH | 90166585 |
VAUXH | 938 91769 |
WEZEL | 3779583 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.