Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD377 |
ASHIKA | 30-ECO008 |
BOSCH | 1457431712 |
BOSCH | 1457431726 |
BOSCH | N1712 |
CHAMPION | FC31 |
CLEANF | MG083 |
COOPE | FEM4148 |
CROSL | 4024 |
DELPHI | HDF914 |
DENCKERMAN | A120146 |
FIAMM | FA5564 |
FILTRON | PE815/2 |
FRAM | C8837 |
HEN | E61KPD90 |
JAPANPAR | FCECO008 |
JAPKO | 3ECO008 |
KNECHT | KX81D |
LAUTR | ELG5239 |
LUCAS | 9001/914A |
LUCAS | HDF914 |
MAG | FD504 |
MANN | PU822x |
MEATDORIA | 4247 |
MECAFILTER | ELG5239 |
MFILTER | MP4404 |
MISFAT | F690 |
MOTAQUIP | VFF415 |
PBR | AG3396 |
PEUGE | 190659 |
PURFLU | C481 |
PUROLATOR | F58239 |
RENAU | 7700113233 |
RENAU | 7701206119 |
SOFIMA | S0914NC |
TECNOCAR | N300 |
TEHO | 7243 |
TEHO | D243 |
UFI | 26.690.00 |
UNICO F. | EFP677X |
UNIPART | GFE5360 |
WIX-CN | WF8254 |
DACIA
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
PZL Sędziszów to w stu procentach polska firma, działająca na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo zdaje się dowodzić, że również w Polsce mogą funkcjonować firmy liczące się na rynku międzynarodowym. Firma działa prężnie już od 1939 roku. Niemniej jednak na przestrzeni dziesięcioleci przedsiębiorstwo zaliczało liczne wzloty i upadki. Wielokrotnie zmieniano również obszar działalności. Niemniej jednak od wielu lat PZL Sędziszów to zaufany dostawca jakościowych filtrów samochodowych. Filtry PZL Sędziszów to wyjątkowo efektywne produkty, których jakość potwierdzają liczne certyfikaty. W ofercie znaleźć można zarówno filtry oleju PZL Sędziszów, jak i filtry paliwa, powietrza oraz filtry kabinowe. Polski producent filtrów samochodowych PZL Sędziszów wykorzystuje najnowocześniejsze technologie produkcyjne, aby uzyskać maksymalną powtarzalność produkcji. Produkty są wyposażone w nowoczesne technologie filtracyjne, które nie tylko zatrzymują więcej zanieczyszczeń, ale również zapewniają filtrom większą żywotność w porównaniu do modeli starszego typu. Główna siedziba oraz fabryka filtrów PZL Sędziszów mieści się w Polsce. Jednak części PZL Sędziszów są dzisiaj dostępne również poza granicami kraju. Firma prowadzi intensywny eksport filtrów, docenianych głównie w krajach ościennych.