- Hak holowniczy: Ze stałym połączeniem kulowym
- Wartość D [kN]: 7
- Obciążenie haka holującego [kg]: 85
- Ciężar holowany [kg]: 1200
- Oznaczenie kontrolne: E1_013199
- Czas montażu (w godz.): 1,5
Dodaj opinię
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hak holowniczy swego czasu stanowił nieodłączny element większości pojazdów. Krótka wypustka metalowa znajdująca się w tylnej części auta służyła głównie do podłączania przyczepy. Dzisiaj jednak haki holownicze nie są montowane na stałe, gdyż zabrania tego dyrektywa Unii Europejskiej. W użytku znajdują się zatem jedynie konstrukcje, które można bez trudu zdemontować. Z pewnością jest to korzystne dla kierowcy, który nie używając haka holowniczego, może go zdjąć i schować, zmniejszając długość oraz wagę samochodu. Obecnie haki holownicze mają co najmniej dwa zastosowania. Pierwsze to wspomniane podpięcie przyczepy, drugie natomiast to montaż dodatkowego bagażnika – na przykład rowerowego.
Dostępne są dzisiaj różnorodne haki holownicze. Większość modeli jednak wykonana jest w przeważającej części ze stali. Hak holowniczy zbudowany jest z belki zakończonej kulą, która stanowi bodaj najistotniejszy element konstrukcyjny omawianego elementu. Dzięki niej możliwe jest zaczepienie przyczepy. Podstawowe różnice w budowie haków holowniczych dotyczą właśnie kuli, a konkretnie jej montażu. Wciąż powszechne są modele z kulą na stałe przymocowaną do konstrukcji haka holowniczego. W takich hakach kula jest przyspawana. Jednak dostępne są także modele z kulą wkręcaną lub przymocowaną za pomocą śrub.
Przeważnie hak holowniczy nie ulega awariom i nie wymaga wymiany przez cały okres eksploatacji pojazdu. Sporadycznie jednak takie sytuacje się zdarzają. Problem stanowi miejsce ulokowania haka, przez które jest on narażony na wilgoć, a ta powoduje korozję. Pojawienie się rdzy oznacza konieczność wymiany tej części.
Firma Bosal jest jednym z wiodących światowych producentów układów wydechowych i haków holowniczych. Poza produkcją części samochodowych, przedsiębiorstwo przykłada dużą wagę do tworzenia nowych jednostek badawczych i wdrażania najnowocześniejszych technologii dla motoryzacji.
Historia marki Bosal rozpoczęła się w 1923 r. Masowa produkcja części samochodowych ruszyła siedem lat później. Podstawowa działalność firmy skupiała się na produkcji układów wydechowych i ich komponentów. Obecnie zakłady Bosal znajdują się na całym świecie: w RPA, Kanadzie, Belgii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Danii, Irlandii, Holandii, Hiszpanii, Czechach, Włoszech.
Firma posiada 34 zakłady produkcyjne i 18 centrów dystrybucyjnych. Pod marką Bosal produkowane są wysokiej klasy części samochodowe. Firma dostarcza oryginalne wyposażenie dla wielu popularnych marek samochodów Audi, Honda, Jaguar, Mazda, Land Rover, Renault, Saab, Seat, Volkswagen, Volvo i General Motors. Ponadto marka zaopatruje niezależny rynek części zamiennych.
Firma specjalizuje się w systemach wydechowych oraz tworzenia mieszanki paliwowej. W produkcji układów wydechowych firma stosuje stal aluminiowaną, dlatego wszystkie poszczególne części Bosal będą odporne na korozję. Jednym z innowacyjnych rozwiązań firmy jest specjalny promieniowy katalizator, wewnątrz którego znajduje się metalowy element zapewniający dokładny rozkład gazów spalinowych.
Inżynierowie i przedstawiciele firmy Bosal zadbali nie tylko o trwałość i niezawodność części, ale także o ich atrakcyjną cenę.