Pasuje do auta:Citroën C4 II 12 / 2010 - Citroën DS4 12 / 2010 - Specyfikacje:ECE - TakPodcięcie zderzaka - NiewidoczneMax. uciąg [kg] - 1550Max. nacisk[kg] - 75Masa własna[kg] - 19Pojazd wymaga modułu - TAK
Pasuje do auta:Citroën C4 II 12 / 2010 - Citroën DS4 12 / 2010 - Specyfikacje:ECE - TakPodcięcie zderzaka - NiewidoczneMax. uciąg [kg] - 1550Max. nacisk[kg] - 75Masa własna[kg] - 19Pojazd wymaga modułu - TAK
CITROËN
|
DS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hak holowniczy swego czasu stanowił nieodłączny element większości pojazdów. Krótka wypustka metalowa znajdująca się w tylnej części auta służyła głównie do podłączania przyczepy. Dzisiaj jednak haki holownicze nie są montowane na stałe, gdyż zabrania tego dyrektywa Unii Europejskiej. W użytku znajdują się zatem jedynie konstrukcje, które można bez trudu zdemontować. Z pewnością jest to korzystne dla kierowcy, który nie używając haka holowniczego, może go zdjąć i schować, zmniejszając długość oraz wagę samochodu. Obecnie haki holownicze mają co najmniej dwa zastosowania. Pierwsze to wspomniane podpięcie przyczepy, drugie natomiast to montaż dodatkowego bagażnika – na przykład rowerowego.
Dostępne są dzisiaj różnorodne haki holownicze. Większość modeli jednak wykonana jest w przeważającej części ze stali. Hak holowniczy zbudowany jest z belki zakończonej kulą, która stanowi bodaj najistotniejszy element konstrukcyjny omawianego elementu. Dzięki niej możliwe jest zaczepienie przyczepy. Podstawowe różnice w budowie haków holowniczych dotyczą właśnie kuli, a konkretnie jej montażu. Wciąż powszechne są modele z kulą na stałe przymocowaną do konstrukcji haka holowniczego. W takich hakach kula jest przyspawana. Jednak dostępne są także modele z kulą wkręcaną lub przymocowaną za pomocą śrub.
Przeważnie hak holowniczy nie ulega awariom i nie wymaga wymiany przez cały okres eksploatacji pojazdu. Sporadycznie jednak takie sytuacje się zdarzają. Problem stanowi miejsce ulokowania haka, przez które jest on narażony na wilgoć, a ta powoduje korozję. Pojawienie się rdzy oznacza konieczność wymiany tej części.
Westfalia to niemiecka firma działająca w branży motoryzacyjnej od XIX wieku. Oddziały, jak również produkty marki Westfalia są dziś obecne na całym świecie. Specjalnością producenta są haki holownicze. Bez wątpienia haki Westfalia to najpopularniejsze produkty tego typu na świecie. Firma jest światowym liderem w produkcji haków holowniczych od momentu ich powstania. Nic w tym dziwnego, gdyż to właśnie inżynierowie pracujący dla firmy Westfalia wynaleźli i opatentowali zaczep kulowy, zostając tym samym twórcami haka holowniczego.
Dzisiaj Westfalia posiada w ofercie ponad 1700 referencji haków holowniczych. Oferta producenta w zakresie haków holowniczych zaspokaja potrzeby całego rynku. Każdy właściciel samochodu, niezależnie od marki posiadanego auta, znajdzie odpowiedni hak holowniczy Westfalia. Dzisiaj haki holownicze Westfalia to zarówno proste, klasyczne konstrukcje, jak i najnowocześniejsze elementy przeznaczone do montażu w autach najnowszych generacji.
Części samochodowe Westfalia to obecnie już nie tylko haki holownicze. W ofercie znajdziemy również szeroki wybór bagażników na rowery, które można wygodnie przymocować do nadwozia. Ponadto, Westfalia stale poszerza asortyment w zakresie złączy elektrycznych.
Westfalia to jedna z najdłużej istniejących firm motoryzacyjnych. W pierwszych latach działalności – w XIX wieku – przedsiębiorstwo działało jako kuźnia. W późniejszym czasie, wraz z rozwojem technologii, firma przystosowała się do potrzeb konsumentów, rozpoczynając produkcję części samochodowych. Haki holownicze Westfalia szybko zdobyły uznanie i dziś nadal uważane są za elementy najwyższej jakości.