- Ograniczenia producenta: OE DELCO
- Wersja: Pick up
- Gwarancja: 5 lat gwarancji
Dodaj opinię
(29.07.2021)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa HITACHI 134015
(02.01.2021)
Po instalacji tej cewki silnik zawsze odpali bez względu na warunki pogodowe. Dla mnie niezawodny produkt
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa HITACHI 134041
Producent | Numery OEM |
---|
AMC | 8134117 |
BORGW BERU | 0040401006 |
BORGW BERU | 040401006 |
BORGW BERU | 40401006 |
BORGW BERU | ZM006 |
BREMI | 14101 |
DELCOREMY | 13017433 |
DELCOREMY | 16017433 |
DELCOREMY | 1978778 |
DELCOREMY | D1959 |
EFI AUTOMO | 160911 |
FACET | 94002 |
FISPA | 30845 |
GM | 10482823 |
GM | 1211560 |
GM | 1978778 |
HBELPARTS | 19010012 |
HELLA | 5DA006623061 |
HOFFER | 8010014 |
INTER | 15200 |
INTERMOTOR | 15200 |
INTERMOTOR | IIM016 |
LUCAS_ELEC | DAB700 |
MAG | 000094038520 |
MAG | 0941038520 |
MAG | 940038520 |
MAG | 940038520010 |
MAG | 941038520 |
MEATDORIA | 10014 |
OPEL | 01978778 |
OPEL | 1211560 |
OPEL | 6237752 |
QUINTON HA | XEI17 |
SIDAT | 30845 |
VALEO | 245522 |
VALEO | 2595010 |
VALEO | CD870 |
WEHRL | 13138025 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.