Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 33766D |
BM CATALYS | BM80173H |
BOSAL | 099-982 |
EEC | ST6002T |
IMASAF | 30.45.53 |
KLARIUS | 321381 |
MTS | 04.3742 |
SEAT | 6K0253060AX |
SEAT | 6K0253060HX |
VW | 6K0253060AX |
VW | 6K0253060HX |
WALKER | 20348 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
Asso to firma z bogatą historią, która rozpoczęła się już w 1928 roku. Jest to polskie przedsiębiorstwo, które zaczynało od produkcji metalowych felg do samochodów. Na początku swojej działalności firma produkowała również proste maszyny rolnicze. Z czasem do asortymentu włączono filtry samochodowe, które ostatecznie stały się flagowymi produktami firmy. Dzisiaj filtry Asso to części wykorzystywane w wielu krajach, na całym świecie. Części samochodowe Asso dedykowane są samochodom europejskim, amerykańskim i azjatyckim, ze szczególnym naciskiem na te ostatnie. Producent współpracuje m.in. z firmą Suzuki. Dzisiaj filtry samochodowe Asso to części do samochodów osobowych i ciężarowych oraz do maszyn rolniczych i przemysłowych. Poza standardowymi filtrami oleju, paliwa i powietrza, producent oferuje również wysokiej jakości filtry cząstek stałych (DPF). Ofertę firmy Asso uzupełniają rozmaite części układu wydechowego.
Asso to dzisiaj jeden z liderów regionu w zakresie produkcji filtrów samochodowych. Części samochodowe Asso są wysoko cenione za efektywność działania oraz wytrzymałość. Współpracując ze specjalistami z całego świata, firma Asso stale udoskonala swoje produkty, tak aby zadowalały nawet najbardziej wymagających kierowców.