- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Dodaj opinię
(22.02.2022)
Poszukiwanie używanego katalizatora kusi ze względu na cenę, ale mimo to nie zamieniłbym katalizatora BOSAL na żadną używkę! Idealne rozwiązanie do Forda S-Max
Opinia wystawiona dla Katalizator BOSAL 090-135
(23.06.2019)
Jeszcze jakiś czas temu myślałem, że moje Renault to samochód, który jest niemal niezniszczalny i wolny od wszelkich problemów i usterek. Miałem nadzieję, że pozostanie tak na zawsze ponieważ jeżdżę nim już przeszło dekadę i jestem tak przyzwyczajony, że nie potrafię wyobrazić sobie zmiany na nowszy model lub inną markę. Niestety, pomimo swojej niezawodności, w samochodzie pojawił się problem z katalizatorem. Początkowo go zignorowałem ponieważ hałas nie był aż tak uciążliwy. Z czasem jednak, problem się pogłębiał, więc postanowiłem, że muszę w końcu go wymienić. Wybór padł, zgodnie z poleceniem mechanika, na Katalizator BOSAL i do dzisiaj nie mogę powiedzieć złego słowa o nowej części. Cały problem zniknął, i dodatkowo, cena zakupu części i wymiana zamknęła się dobrze poniżej tysiąca złotych. Jestem naprawdę zadowolony i polecam wszystkim kierowcom!
Opinia wystawiona dla Katalizator BOSAL 099-025
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 30984D |
BM CATALYS | BM80417H |
ERNST | 752626 |
KLARIUS | 322461 |
RENAU | 7700113633 |
VENEPORTE | RN55141K |
WALKER | 28084 |
ALFA ROMEO
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
Firma Bosal jest jednym z wiodących światowych producentów układów wydechowych i haków holowniczych. Poza produkcją części samochodowych, przedsiębiorstwo przykłada dużą wagę do tworzenia nowych jednostek badawczych i wdrażania najnowocześniejszych technologii dla motoryzacji.
Historia marki Bosal rozpoczęła się w 1923 r. Masowa produkcja części samochodowych ruszyła siedem lat później. Podstawowa działalność firmy skupiała się na produkcji układów wydechowych i ich komponentów. Obecnie zakłady Bosal znajdują się na całym świecie: w RPA, Kanadzie, Belgii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Danii, Irlandii, Holandii, Hiszpanii, Czechach, Włoszech.
Firma posiada 34 zakłady produkcyjne i 18 centrów dystrybucyjnych. Pod marką Bosal produkowane są wysokiej klasy części samochodowe. Firma dostarcza oryginalne wyposażenie dla wielu popularnych marek samochodów Audi, Honda, Jaguar, Mazda, Land Rover, Renault, Saab, Seat, Volkswagen, Volvo i General Motors. Ponadto marka zaopatruje niezależny rynek części zamiennych.
Firma specjalizuje się w systemach wydechowych oraz tworzenia mieszanki paliwowej. W produkcji układów wydechowych firma stosuje stal aluminiowaną, dlatego wszystkie poszczególne części Bosal będą odporne na korozję. Jednym z innowacyjnych rozwiązań firmy jest specjalny promieniowy katalizator, wewnątrz którego znajduje się metalowy element zapewniający dokładny rozkład gazów spalinowych.
Inżynierowie i przedstawiciele firmy Bosal zadbali nie tylko o trwałość i niezawodność części, ale także o ich atrakcyjną cenę.