- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Dla normy emisji spalin producenta: Up to Euro 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 21743 |
ASSO | 34.0054 |
ASSO | 34.0080 |
AUTO-SPEED | 315B91424H |
BM CATALYS | BM91424H |
BOSAL | 090-015 |
BOSAL | 090-413 |
BOSAL | 090-703 |
EEC | VX6084T |
ERNST | 752046 |
ERNST | 758840 |
ESEN SKV | 62SKV002 |
EUROFLO | ECGM1082TA |
FONOS | 20820 |
FONOS | 28118 |
HJS | 96 14 4089 |
HJS | 96 14 8010 |
Henkel Par | 6116509R |
Henkel Par | 6116509S |
IMASAF | 53.37.33 |
IMASAF | 53.37.43 |
KAMOKA | 8015027 |
KAMOKA | 8015028 |
KLARIUS | 321902 |
KLOKKERH | 090-015 |
KLOKKERH | 090-560 |
KLOKKERH | 090-703 |
KLOKKERH | 090-819 |
KLOKKERH | 50528600 |
MAGNAFLOW | 75823 |
MAXGEAR | 27-6091 |
MTR | 12191386 |
NTY | KAT-PL-000 |
NTY | KAT-PL-002 |
OPEL | 865031 |
OPEL | 95518932 |
Oyodo | 10N0075-OYO |
Profession | P9681CAT |
QUINTON HA | QCAT91424H |
RIDEX | 429C0256 |
VAUXH | 13106851 |
VAUXH | 55531177 |
VAUXH | 55555951 |
VAUXH | 55556532 |
VAUXH | 55557206 |
VAUXH | 55561177 |
VAUXH | 5849017 |
VAUXH | 5849021 |
VAUXH | 5849043 |
VAUXH | 5849361 |
VAUXH | 849176 |
VAUXH | 849220 |
VAUXH | 865031 |
VAUXH | 95518932 |
VAUXH | R1620110 |
WALKER | 20820 |
WALKER | 28118 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
SKV Germany to firma zajmująca się produkcją wysokiej jakości części zamiennych do samochodów wielu popularnych marek. Firma SKV posiada aktualnie ponad 7 tysięcy referencji w ponad 45 grupach asortymentowych. Ich oferta jest stale rozbudowywana o nowe produkty. Części tego producenta bardzo często wytwarzane są na tych samych taśmach produkcyjnych co części dostawców oryginalnych części, trafiających na pierwszy montaż. Dzięki temu asortyment wykonywany jest zgodnie z technologią produkcji części oryginalnych OEM.
SKV Germany produkuje zarówno części zawieszenia, nadwozia, osprzętu silnika, jak i układów hamulcowego, kierowniczego, chłodzenia, napędowego oraz wielu innych.
Każda partia części trafiających do klientów przechodzi restrykcyjne testy i kontrole, dzięki czemu zminimalizowane zostało ryzyko dystrybucji wadliwych części. Dzięki odpowiedniej optymalizacji struktur wewnętrznych przedsiębiorstwa koszty produkcji zostały obniżone do minimum, dzięki czemu firma SKV Germany może oferować swoje produkty w konkurencyjnych cenach.