- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Ciężar [kg]: 4,5
- Długość [mm]: 1080
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS | 21178 |
ASSO | 34.0002 |
BOSAL | 099-604 |
EBERS | 0800962 |
EBERS | 0849760 |
MTS | 04.3434 |
OPEL | 855085 |
OPEL | 855108 |
OPEL | 855230 |
OPEL | 90530749 |
OPEL | 93181954 |
TESH | 311063 |
TESH | 350010 |
WALKER | 20067 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Katalizator to część układu wydechowego. Element ten odpowiada za oczyszczanie spalin, minimalizując w ten sposób emisję szkodliwych gazów. Obecnie zachodzi obowiązek prawny instalacji katalizatorów w samochodach produkowanych na terenie Unii Europejskiej. W starszych pojazdach katalizator może być przymocowany do rury wydechowej, natomiast w nowszych pojazdach jest obecny w kolektorze wydechowym. Nowa lokalizacja gwarantuje lepszą efektywność w oczyszczaniu spalin.
Z zewnątrz katalizator wygląda jak metalowa puszka średnich rozmiarów. Pod stalową obudową znajduje się kilka kolejnych warstw ochronnych. Zabezpieczają one katalizator przed uszkodzeniami, głównie mechanicznymi. Pod warstwami obudowy znajduje się natomiast rdzeń, czyli część bezpośrednio odpowiedzialna za oczyszczanie spalin. Budowa rdzenia jest zwykle podobna w każdym katalizatorze. Konstrukcja przypomina nieco plaster miodu czy też wkład filtra. Na powierzchni rdzenia natomiast znajdują się drobne cząsteczki metali szlachetnych, takich jak np. pallad czy platyna. Cząsteczki zanieczyszczeń zostają zneutralizowane za sprawą wejścia w reakcję z cząsteczkami wymienionych metali.
Katalizator to urządzenie pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach. Nieustanny kontakt z zanieczyszczeniami oraz skrajnie wysoką temperaturą naraża katalizator na usterki. Możliwe jest zatkanie konstrukcji, jak również stopienie kanalików, w których oczyszczane są spaliny. Z racji lokalizacji katalizatora, nietrudno również o uszkodzenie mechaniczne. Kiedy katalizator traci sprawność, zauważalna jest emisja większej ilości dwutlenku węgla, zwiększa się zużycie paliwa, a silnik traci wydajność oraz pracuje nierównomiernie.
IMASAF to włoska marka, której główną gałęzią działalności jest opracowywanie i produkcja wysokiej klasy układów wydechowych zarówno do samochodów osobowych, jak i pojazdów ciężarowych. Firma jest obecna na rynku od 1954 roku i przez lata stała się jednym z czołowych dostawców konwerterów wydechowych oraz katalitycznych w Europie. Dziennie w zakładach produkcyjnych IMASAF powstaje blisko 8 tys. sztuk części zamiennych, z czego połowa trafia na rodzimy rynek włoski, natomiast reszta jest eksportowana na rynki zachodnie, głównie do Niemiec. Marka IMASAF oferuje m.in. wysokiej klasy systemy regulacji emisji substancji toksycznych w spalinach, układy chłodzenia, zaawansowane systemy tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej czy też profesjonalne układy wydechowe.