- Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1J0121087C |
FEBI | 107181 |
MEYLE | 100 121 0072 |
SEAT | 1J0121087C |
SKODA | 1J0121087C |
TOPRAN | 108 877 |
VAICO | V10-8194 |
VW | 1J0121087C |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego MOTORAD CH2914 | MOTORAD | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego VEMA 460072 | VEMA | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego VEMA 460356 | VEMA | Brak ceny |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego FAE 54380 | FAE | 17,00 zł |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego TRICLO 453711 | TRICLO | 32,00 zł |
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego FEBI BILSTEIN 107181 | FEBI BILSTEIN | 19,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Flansza, zwana również kołnierzem, to element łączący poszczególne części instalacji. Przede wszystkim umożliwia stabilne połączenie rur. W samochodach flanszę wykorzystuje się m.in. jako łączenie układu chłodzenia z silnikiem. Element ten występuje także na łożyskach, w skrzyni biegów czy na wałach.
Przeważnie kołnierz to część stalowa, ewentualnie może by również wykonana z żeliwa. Sporadycznie, w mniej strategicznych miejscach, możliwy jest również montaż flanszy z tworzywa sztucznego. Niemniej jednak jest to rzadkością, gdyż tworzywa sztuczne nie wykazują wystarczających właściwości wytrzymałościowych. Kołnierz natomiast nieustannie poddawany jest próbie wytrzymałości. Flansza pracuje w trudnych warunkach, często w wyjątkowo wysokiej temperaturze. Ponadto, w otoczeniu kołnierza panuje wilgoć. Oczywiście element ten narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne.
Kołnierze to konstrukcje pełniące nieco podobne funkcje co zawory. Wykazują się one jednak większą trwałością. Części te montuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest absolutna szczelność instalacji, a pęknięcia czy ubytki są wyjątkowo niepożądane. Wysokiej jakości flansze to części bardzo wytrzymałe, które rzadko ulegają awariom. Niemniej jednak po latach użytkowania mogą się pojawić problemy ze szczelnością łączenia. Przeważnie są one konsekwencją pojawienia się korozji. Ponadto, niższej jakości materiał może ulec zużyciu. Jakakolwiek nieszczelność kołnierza, bez względu na jej przyczynę, oznacza konieczność jak najszybszej konsultacji z mechanikiem.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.