- Średnica koła pasowego [mm]: 180,0
- Wysokość 1 [mm]: 33,0
- Wysokość 2 [mm]: 46,0
- Ciężar [kg]: 2,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 662488 |
AUTOKIT | 0390038 |
CAUTEX/ADL | 480900 |
CONTI | VD1031 |
CORTECO | 80000085 |
FEBI | 27215 |
GATES | TVD1012 |
HUTCHINSON | DP031 |
INA | 544007210 |
IPD | 157070 |
METALC/ADL | 04491 |
METALC/ADL | 4491 |
OPEL | 0614411 |
OPEL | 55351711 |
OPEL | 5614415 |
OPEL | 5614437 |
OPEL | 614411 |
OPEL | 614441 |
OPEL | 614444 |
OPEL | 90528648 |
OPEL | 9128177 |
OPEL | 912817769 |
OPTIMAL | F85639 |
QUINTON HA | QCD23 |
RUV | 515302 |
SAAB | 4772901 |
SAAB | 55351711 |
SAAB | 9544461 |
SK | SK429430 |
SKF | VKM93501 |
SNR | DPF35301 |
SWAG | 40927215 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
Firma DAYCO to jeden ze światowych liderów w produkcji pasków napędowych. Historia przedsiębiorstwa sięga aż 1905 roku. Początkowo firma produkowała opony, z czasem rozpoczęto produkcję części do samochodów.
Pod marką DAYCO produkuje się oryginalne części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny. Firma jest dostawcą oryginalnego wyposażenia (OEM) dla ponad 30 znanych producentów samochodów, wśród których znalazły się tak znane marki jak m.in. Volkswagen, Ford, Jaguar, Porsche, Audi, Volvo, Mitsubishi, Chrysler, BMW, Opel, Renault, Citroёn, Peugeot, Ferrari, Suzuki, Mazda, Nissan, Toyota i inne.
DAYCO dostarcza także części zamienne na niezależny rynek wtórny. Jakość tych części nie różni się niczym od jakości oryginalnych komponentów, ponieważ produkuje się je przy użyciu jednej i tej samej maszyny. Podstawowa różnica to brak logo producenta samochodu.
Jakość auto części DAYCO jest wysoko ceniona na całym świecie. Firma otrzymała wiele nagród, a także dwa złote certyfikaty dla procesu doskonałości jakości. Po części samochodowe tej marki warto sięgać niezależnie od rodzaju komponentu. Każda z części przeszła szereg testów, dzięki czemu finalny odbiorca może być pewien wysokiej jakości oraz trwałości.