Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDE-VW03 |
AISIN | FDEVW03 |
AUDI | 03L 105 266 AD |
AUDI | 03L 105 266 B |
AUDI | 03L 105 266 BM |
AUDI | 03L 105 266 BN |
AUDI | 03L 105 266 DM |
AUDI | 03L 105 266 J |
AUDI | 03L 105 266 K |
AUDI | 03L105266AD |
AUDI | 03L105266B |
AUDI | 03L105266BM |
AUDI | 03L105266BN |
AUDI | 03L105266DM |
AUDI | 03L105266J |
AUDI | 03L105266K |
EXEDY | VWFD015 |
LUK | L-09H24-0G28-23 |
LUK | L09H240G2823 |
SEAT | 03L 105 266 BM |
SEAT | 03L 105 266 DL |
SEAT | 03L 105 266 DM |
SEAT | 03L 105 266 K |
SEAT | 03L105266BM |
SEAT | 03L105266DL |
SEAT | 03L105266DM |
SEAT | 03L105266K |
SKODA | 03G 105 266 BC |
SKODA | 03G105266BC |
SKODA | 03L 105 266 B |
SKODA | 03L 105 266 BM |
SKODA | 03L 105 266 BN |
SKODA | 03L 105 266 DL |
SKODA | 03L 105 266 DM |
SKODA | 03L 105 266 K |
SKODA | 03L105266B |
SKODA | 03L105266BM |
SKODA | 03L105266BN |
SKODA | 03L105266DL |
SKODA | 03L105266DM |
SKODA | 03L105266K |
TRIPLEFIVE | 9 024 G07 05 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G07 08 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G07 21 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G07 23 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G28 21 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G28 23 |
TRIPLEFIVE | 9024G0705 |
TRIPLEFIVE | 9024G0708 |
TRIPLEFIVE | 9024G0721 |
TRIPLEFIVE | 9024G0723 |
TRIPLEFIVE | 9024G2821 |
TRIPLEFIVE | 9024G2823 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G07-05 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G07-08 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G07-21 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G07-23 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G28-05 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G28-21 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G28-23 |
TRIPLEFIVE | L-09H24-0G28-23 |
TRIPLEFIVE | L090240G0705 |
TRIPLEFIVE | L090240G0708 |
TRIPLEFIVE | L090240G0721 |
TRIPLEFIVE | L090240G0723 |
TRIPLEFIVE | L090240G2805 |
TRIPLEFIVE | L090240G2821 |
TRIPLEFIVE | L090240G2823 |
TRIPLEFIVE | L09H240G2823 |
VALEO | 836224 |
VW | 03G 105 266 AF |
VW | 03G 105 266 BB |
VW | 03G 105 266 BC |
VW | 03G105266AF |
VW | 03G105266BB |
VW | 03G105266BC |
VW | 03L 105 266 A |
VW | 03L 105 266 AD |
VW | 03L 105 266 B |
VW | 03L 105 266 BM |
VW | 03L 105 266 DL |
VW | 03L 105 266 DM |
VW | 03L 105 266 J |
VW | 03L 105 266 K |
VW | 03L105266A |
VW | 03L105266AD |
VW | 03L105266B |
VW | 03L105266BM |
VW | 03L105266DL |
VW | 03L105266DM |
VW | 03L105266J |
VW | 03L105266K |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.