Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDE-RE17 |
AISIN | FDERE17 |
EXEDY | RNFD001 |
LUK | 9 026 G21 02 |
LUK | 9 626 G01 00 |
LUK | 9026G2102 |
LUK | 9626G0100 |
LUK | L-09026-0G21-02 |
LUK | L-09026-0G21-06 |
LUK | L-09626-0G01-00 |
LUK | L-09626-0G01-02 |
LUK | L090260G2102 |
LUK | L090260G2106 |
LUK | L096260G0100 |
LUK | L096260G0102 |
NISSA | 12310-00Q2G |
NISSA | 12310-00Q4C |
NISSA | 1231000Q2G |
NISSA | 1231000Q4C |
OPEL | 93168743 |
OPEL | 95507523 |
OPEL | 95511633 |
RENAU | 12 30 020 00R |
RENAU | 12 30 033 19R |
RENAU | 12 30 041 79R |
RENAU | 12 30 066 93R |
RENAU | 12 31 096 56R |
RENAU | 123002000R |
RENAU | 123003319R |
RENAU | 123004179R |
RENAU | 123006693R |
RENAU | 123109656R |
RENAU | 82 00 961 175 |
RENAU | 8200961175 |
SACHS | 2294 501 220 |
SACHS | 2294501220 |
VAUXH | 93168743 |
VAUXH | 95507523 |
VAUXH | 95511633 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.