- Wersja silnika: Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
- Średnica [mm]: 240
- Liczba otworów do mocowania: 8
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zestawu śrubowego
- Moment dokrecenia [Nm]: 48
- Ciężar [kg]: 14,39
Dodaj opinię
(08.05.2024)
Opinia wystawiona dla Koło zamachowe VALEO 836590
(07.01.2021)
Zamontowanie tego koła znacznie usprawniło pracę skrzyni. Komfort z jazdy nieporównywalny, na pewno wydatek warty ceny, szczególnie tak dobrej
Opinia wystawiona dla Koło zamachowe VALEO 836006
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDE-PE04 |
AISIN | FDE-PE05 |
AISIN | FDEPE04 |
AISIN | FDEPE05 |
CITRO | 0532-Q9 |
CITRO | 0532-S7 |
CITRO | 0532-X7 |
CITRO | 532Q9 |
CITRO | 532S7 |
CITRO | 532X7 |
EXEDY | CTFD002 |
EXEDY | CTFD003 |
FIAT | 9660745680 |
FIAT | 9664362080 |
FIAT | 9676364880 |
LANCIA | 9664362080 |
LANCIA | 9676364880 |
LUK | 415 0320 10 |
LUK | 415032010 |
PEUGE | 0532-Q9 |
PEUGE | 0532-X7 |
PEUGE | 532Q9 |
PEUGE | 532X7 |
SACHS | 2294 001 899 |
SACHS | 2294 501 181 |
SACHS | 2294001899 |
SACHS | 2294501181 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.