Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 73932Set |
BMW | 13 52 8 518 189 |
DOLZ | 06KC158 |
ESEN SKV | 21SKV196 |
FEBI | 173988 |
GGT | PCKD158 |
IJS GROUP | 40-1267FK |
MINI | 13 52 8 518 189 |
RECOFICIAL | 40-1267FK |
WILMINK | WG1996219 |
WILMINK | WG2152516 |
WILMINK | WG2229561 |
hajus Auto | I982002 |
hajus Auto | I982007 |
hajus Auto | I982009 |
iwis Motor | 73932Set |
BMW
|
MINI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wtryskowa, zwana również sekcyjną, to podzespół składający się z kilku współpracujących ze sobą elementów. Zadaniem całego układu jest pobranie paliwa oraz dostarczenie go do wtryskiwaczy w odpowiedniej ilości oraz pod właściwym ciśnieniem.
Zasysaniem paliwa zajmuje się pompa łopatkowa, która poprze przewody doprowadzające pobiera je, a następnie przekazuje dalej. Tłoczki, w które wyposażona jest pompa wtryskowa, to elementy robocze urządzenia, które nadają odpowiedniego ciśnienia paliwu, pompowanemu przez przewody wysokiego napięcia do wtryskiwaczy. Ważną funkcję pełni również zawór sterujący, który w przypadku nadmiaru paliwa odprowadza odpowiednią jego ilość.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje pomp wtryskowych. Pierwszy typ to pompy rotacyjne. W tym przypadku tłoczki wykonują ruch wirujący. Natomiast w przypadku rzędowych pomp wtryskowych tłoczki ustawione są w rzędzie. Oba rodzaje pomp spotkać można w starszych typach pojazdów, głównie tych z silnikami wysokoprężnymi. W nowszych samochodach pompy stosowane są rzadko, głównie ze względu na nieprecyzyjność działania. W stosunku do innych rozwiązań technologicznych, zastosowanie pompy wiąże się z dużym zużyciem paliwa. Tym samym pojawiają się problemy z ekologicznością tego rozwiązania.
Niewątpliwie jednak pompa sekcyjna ma również swoje zalety. Przede wszystkim wymiana tego podzespołu jest stosunkowo tania i prosta. Największym zagrożeniem dla sprawności pompy jest natomiast jej zatkanie. Tempo zużycia elementu w dużej mierze zależy od jakości stosowanego paliwa.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.