- Ograniczenia producenta: DENSO 10S17C
- Średnica koła pasowego [mm]: 120
- Liczba rowków: 6
- Olej do sprężarki: PAG 46
- Ilość oleju [ml]: 180
- Czynnik chłodzący: R134a
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Ciężar netto [kg]: 6,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AINDE | CGB51-0832 |
AKS DASIS | 852582N |
ALANKO | 10551096 |
AUTOAIR G | 14-0184 |
AVA | MSAK530 |
AVA | MSK530 |
Airstal | 10-1096 |
DENSO | 447190-5160 |
DENSO | 447190-5161 |
DENSO | 447190-5162 |
DENSO | 447190-5163 |
DENSO | 447190-5164 |
DENSO | 447190-5165 |
DENSO | 447260-6130 |
DENSO | DCP17122 |
ELSTOCK | 51-0832 |
FISPA | 1.5197A |
FISPA | 15.197 |
FRIGAIR | 920.30145 |
HELLA | 8FK351125-181 |
HELLA | 8FK351125-681 |
HOFFER | K15197 |
HOFFER | K15197A |
KRIOS | 1.5197 |
LUCAS_ELEC | ACP931 |
MAHLE | ACP970000P |
MAHLE | ACP970000S |
MEATDORIA | K15197 |
MEATDORIA | K15197A |
MERCE | 0012307111 |
MERCE | A0002303828 |
MERCE | A0012307111 |
NISSENS | 89606 |
NRF | 32698 |
NRF | 32698G |
RE-EX | 505-00835 |
SIDAT | 1.5197 |
SIDAT | 1.5197A |
TMI | AC00835 |
WILMINK | WG2039885 |
WILMINK | WG2159528 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Kompresor klimatyzacji, zwany także sprężarką, to kluczowy element samochodowego układu klimatyzacji. Niestety jest to podzespół, który stosunkowo często ulega awariom. Naprawa tej części samochodowej jest z kolei niemożliwa. Jedyne co pozostaje kierowcy to wymiana kompresora na fabrycznie nowy.
Sprężarka odpowiada nie tylko za wprawianie w ruch czynnika chłodniczego, ale także za jego odpowiednie sprężanie. Kompresor zasysa rozprężony czynnik z parownika i tłoczy sprężony czynnik do skraplacza. Do tego procesu dochodzi naprzemiennie.
Najbardziej popularny rodzaj wykorzystywanej sprężarki to wersja tłokowa, która dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszy to kompresor, który charakteryzuje stała pojemność. Nie trudno się domyślić, że drugi rodzaj kompresora, to sprężarka o zmiennej pojemności.
Typowym objawem, który oznacza, że doszło do usterki kompresora będzie hałas pod maską. Hałas z reguły pojawia się dopiero w momencie uruchomienia układu (nie wcześniej). Za hałas odpowiadać może poślizg paska klinowego lub uszkodzenie sprzęgła sprężarki. Zignorowanie tych objawów może doprowadzić do całkowitego zatarcia kompresora i tym samym unieruchomienia samochodu.
Kompresor to w zasadzie jedyny stricte mechaniczny element układu klimatyzacji, który wymaga napędu. Dlatego każda awaria tego podzespołu oznacza przerwę w działaniu całego systemu. Naprawa kompresora polega na jego wymianie. Nie jest to specjalnie drogi zabieg, dlatego im szybciej dokonamy wymiany tym lepiej.
DRI to marka obecna na rynku od ponad ćwierć wieku. Firma została założona w 1998 roku w Danii. Producent części samochodowych DRI w 2007 roku stał się częścią przedsiębiorstwa Borg Automotive, które również posiada duński kapitał. Pod marką DRI sprzedawane są regenerowane części samochodowe. Producent oferuje części z aż 8 kategorii. Auto części DRI to: alternatory, rozruszniki, zaciski hamulcowe, kompresory klimatyzacji, zawory EGR, maglownice, kolumny kierownicy oraz pompy układu kierowniczego. Wysoką jakość części zamiennych DRI gwarantują wielokrotne, szczegółowe analizy jakości. Dzięki temu do sprzedaży dopuszczane są jedynie sprawdzone, niezawodne części.
DRI jest dziś częścią przedsiębiorstwa BORG Automotive, właściciela kilku marek części regenerowanych. Przedsiębiorstwo powstało już w 1975 roku. Celem firmy jest dostarczanie swoim klientom części zamiennych w jakości OE. Firma dba o to, aby jej działania nie wyrządzały szkody środowisku. Regeneracja części w porównaniu do produkcji nowych elementów to nawet o 80% mniej zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Do dzisiaj główna siedziba i fabryka części BORG Automotive, a tym samym części DRI, mieszczą się w Danii. Jednak przedsiębiorstwo prowadzi działalność również w wielu innych krajach.