- Lokalizacja w aucie: Zewnętrzny
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Długość [mm]: 115
- Wymiar stożka [mm]: 12
- Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,50 RHT M
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 230045 |
BENDIX | 040327B |
BIRTH | TD0557 |
CITRO | 1607316380 |
CITRO | 3817.31 |
CITRO | 3817.42 |
CITRO | 9458084280 |
CITRO | 9471000665 |
CITRO | 9471007565 |
DELPHI | TA1155 |
DYS | 22-00882-1 |
FAI | SS352 |
FAI | SS5011 |
FEBI | 10660 |
FIRST LINE | FTR4183 |
FIRST LINE | FTR4426 |
FLENNOR | FL983-B |
FRAP | 1626 |
IRB | IR-41.094 |
LEMFO | 022190017581 |
LEMFO | 14800 |
LEMFO | 14800 01 |
LEMFO | 14800 02 |
LUCAS | JTE163 |
MAPCO | 19418 |
METZGER | P-42K |
MEYLE | 40 160 205 723 |
MEYLE | 40160205724 |
MEYLE | 40160205724HD |
MOOG | PE-ES-5724 |
MOTAQUIP | VTR324 |
MOTAQUIP | VTR383 |
NK | 5031909 |
NK | 5033716 |
NK | 5033718 |
OCAP | 0180417 |
OCAP | 0180557 |
OCAP | 0184101 |
PEUGE | 1607316380 |
PEUGE | 3817.16 |
PEUGE | 3817.31 |
PEUGE | 3817.42 |
PEX | 1201011 |
QUINTON HA | QR2219S |
QUINTON HA | QR2402S |
RHIAG | 683436 |
RUV | 915902 |
SACHS | RE0513R |
SASIC | 8173313 |
SIDEM | 53435 |
SPIDAN | 46086 |
TALOSA | 42-00822 |
TOPRAN | 720 231 |
TRISCAN | 85003871 |
TRW | 30-ES-5724 |
TRW | JTE163 |
TRW | TS.4351 |
UNI | GSJ762 |
UNI | GSJ790 |
VAICO | V22-0022 |
VEMA | 2779 |
CITROËN
|
MEGA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
Bendix to firma, która rozpoczęła swoją działalność jeszcze w XIX wieku. Jednak pod aktualną nazwą znana jest od 1927 roku. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak dzisiaj należy ona do niemieckiej grupy Knorr-Bremse, jednego ze światowych liderów w produkcji systemów hamulcowych dla pojazdów mechanicznych. Części Bendix to komplety hamulcowe oraz pojedyncze części dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli oraz wielu innych pojazdów. Hamulce Bendix są doceniane na całym świecie za niezawodność nawet w trudnych warunkach. Są to części zaliczane do klasy premium. Części hamulcowe stanowią zdecydowaną większość asortymentu producenta. Jednak obecnie to nie wszystko, co ma do zaoferowania ta firma. Auto części Bendix to także liczne sprzęgła, drążki kierownicze i wahacze.
Jako część grupy Knorr-Bremse firma Bendix zyskała nowe możliwości w zakresie udoskonalania części oraz ich dystrybucji. Knorr-Bremse to gigantyczna korporacja z ponad 200 oddziałami na całym świecie. Przedsiębiorstwo dysponuje zaawansowanymi technologicznie laboratoriami, w których nieustannie trwają prace nad systemami hamulcowymi oraz udoskonalaniem pojedynczych części.