- Lokalizacja w aucie: Zewnętrzny
- Długość całkowita [mm]: 130
- Gwint zewn. [mm]: 16 x 1,5
- Długość gwintu [mm]: 54
- Wysokość zabudowy: 77,3
- Średnica zabudowy [mm]: 14
- Gwint zewn. 1 [mm]: 12 x 1,25
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SE-7721 |
A.B.S. | 230278 |
ASHUKI | C860-52 |
BBFREDLINE | 40MI007 |
BIRTH | TS5006 |
BLUEPRINT | ADC48718 |
COMLINE | CTR3050 |
DELPHI | TA1652 |
FEBI | 15272 |
FIRST LINE | FTR4509 |
FRAP | F3366 |
HBJAKOPART | J4825011 |
HONGYAN | 40MI007 |
IAP | 604-12020 |
IPS PARTS | ITR-10599 |
JAPANPAR | TI-599 |
JAPKO | 111599 |
KAISHIN | MB831043 |
KAMOKA | 9972136 |
KAVO PARTS | STE-5509 |
LEMFO | 15568 |
LEMFO | 1556803 |
MAPCO | 19549 |
MDR | MTR-8599 |
MEYLE | 32-16 020 0027 |
MITSUBISHI | MB831043 |
MITSUBISHI | MR296275 |
MOOG | MI-ES-0176 |
NIPPARTS | J4825011 |
NK | 5033019 |
OCAP | 182942 |
OPTIMAL | G1-876 |
PATRON | PS1075 |
PEX | 12.01.258 |
QUINTON HA | QR9284S |
RUV | 917320 |
SIDEM | 72136 |
SPIDAN | 44626 |
STELLOX | 51-01057-SX |
STELLOX | 51-01057A-SX |
STELLOX | 51-72005-SX |
SWAG | 80 71 0004 |
TRISCAN | 8500 42103 |
TRW | JTE707 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
CTR to marka doskonale znana każdemu miłośnikowi motoryzacji. Firma działa na rynku już od lat 70. XX wieku. Przez kilkadziesiąt lat działalności zdołała zyskać niemałe uznanie. Koreańskie przedsiębiorstwo początkowo oferowało swoje produkty tylko na rynku azjatyckim. Z czasem jednak rozpoczęto ekspansję na inne kontynenty. Dzisiaj części samochodowe CTR są wysoko cenione w zasadzie na całym świecie. Najważniejszą linię produktową w fabrykach CTR stanowią części zawieszenia. Wśród nich dominują wahacze, sworznie i stabilizatory. Części amortyzujące CTR to najwyższa jakość połączona z innowacyjnością. Producent odważnie stosuje nowe technologie i materiały, przykładając się znacząco do rozwoju motoryzacji. Auto części CTR to także elementy z innych kategorii, między innymi części układu kierowniczego. Firma już dzisiaj posiada całkiem szeroką ofertę, która jest nieustannie rozbudowywana. Najwięcej referencji odnosi się do samochodów azjatyckich marek. Niemniej jednak również niemal każdy kierowca europejskiego lub amerykańskiego pojazdu znajdzie odpowiednie dla siebie części CTR. Firma jest znana głównie z produkcji części zamiennych. Niemniej jednak niektóre produkty tej marki trafiają również na pierwszy montaż.