- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Zewnętrzny
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Długość [mm]: 134
- Gwint wewnętrzny [mm]: M14 x 1,50 RHT F
- Wymiar stożka [mm]: 13,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 230340 |
BENDIX | 040802B |
CHEVR | 26059294 |
CHEVR | 9118127 |
CHEVR | 93186537 |
DELPHI | TA1676 |
FAI | SS1308 |
FAI | SS921 |
FEBI | 12779 |
FIRST LINE | FTR4826 |
FIRST LINE | FTR5009 |
FRAP | 1965 |
GM | 26059294 |
GM | 9118127 |
GM | 93186537 |
LEMFO | 25087 03 |
LEMFO | 299025087576 |
LUCAS | JTE213 |
MAPCO | 19637 |
MAPCO | 19638 |
METZGER | 5-110 |
MEYLE | 6160206002/HD |
MOOG | OP-ES-0514 |
MOTAQUIP | VTR966 |
NK | 5033655 |
OCAP | 0281747 |
OPEL | 1603214 |
OPEL | 1603215 |
OPEL | 1603542 |
OPTIMAL | G1-961 |
PEX | 1202249 |
QUINTON HA | QR3195S |
QUINTON HA | QR3196S |
REDAELLI R | 5-110 |
RUV | 915357 |
RUV | 915358 |
SACHS | RE0655 |
SIDEM | 9730 |
SIDEM | 9731 |
SPIDAN | 40682 |
TALOSA | 42-02647 |
TRISCAN | 850024114 |
TRW | JTE213 |
VAUXH | 26059294 |
VAUXH | 9118127 |
VAUXH | 93186537 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.