- Długość [mm]: 95
- Gwint zewn. [mm]: M20 x 1,5
- Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5
- Rodzaj gwintu: Z bieżnikiem lewostronnym
- Wymiar stożka [mm]: 18
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Rura o średnicy [mm]: 24
- Ilość montowana w aucie: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 230247 |
BENDIX | 040602B |
BIRTH | TS0727 |
BORG BECK | BTR4362 |
DELPHI | TA 1530 |
DT SPARE P | 4.68101 |
FEBI | 06250 |
FEBI | 6250 |
FLENNOR | FL038-B |
KAGER | 43-0466 |
KAWE | FL038-B |
MERCE | 601 330 05 35 |
MERCE | 601 330 07 35 |
MERCE | 601 330 52 35 |
MERCE | 602 330 07 03 |
MERCE | A 601 330 05 35 |
MERCE | A 601 330 07 35 |
MERCE | A 601 330 52 35 |
MERCE | A 602 330 07 03 |
METZGER | 54028101 |
MEYLE | 036 020 0010 |
MONROE | L2381 |
NK | 5033334 |
OPTIMAL | G1-149 |
QUINTON HA | QR 2519S |
RTS | 91-01503-2 |
RUV | 925172 |
SAMPA | 097.715 |
SASIC | 9006680 |
SBS | 19065033334 |
SIDEM | 50434 |
SPIDAN | 45654 |
TRISCAN | 8500 2381 |
TRW | JTE2411 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
S-TR to przedsiębiorstwo z dużym bagażem doświadczeń. Firma rozpoczęłą działaność bowiem już w 1965 roku. Początkowo była to niewielka firma oferująca części samochodowe na rynek lokalny. Główna siedziba firmy od początku mieści się w Turcji, i to tam do dzisiaj sprzedawanych jest najwięcej części S-TR. Jednak komponenty tej marki od lat znane są również w wielu innych krajach, na różnych kontynentach. Części samochodowe S-TR to przede wszystkim elementy układu kierowniczego. Drążki kierowniczy, elementy przenoszące, czy też końcówki drążkó kierowniczych – to główne kategorie produktowe w ofercie producenta. Ponadto części S-TR to także elementy zawieszenia, takie jak tłumiki drgań, sworznie, czy wahacze. Coraz więcej pozycji w katalogu zajmują również poduszki silnika S-TR oraz poduszki skrzyni biegów od tego producenta. Większość części S-TR to modele przeznaczone do samochodów ciężarowych. Firma specjalizuje się w produkcji komponentów najwyższej jakości dla tego typu pojazdów, choć w ofercie pojawiają się również części samochodowe S-TR dla aut osobowych. Cechą wspólną wszystkich auto części S-TR jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Firma posiada dzisiaj swoje oddziały w wielu krajach, dzięki czemu produkty tej marki są łatwo dostępne w zasadzie na całym świecie.