- Materiał: Aluminium
- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 25,40
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 64059 |
AKRON-MALÒ | 88018 |
ATE | 24.6512-1701.3 |
ATE | 320153 |
BENDIX | 312201B |
BLUEPRINT | ADT34177 |
BOSCH | 0 204 131 232 |
BRAKE ENG | WC1949BE |
BRAKE ENG | WC9920 |
BREMBO | R61004 |
CIFAM | 303-022 |
CITRO | 4861.72 |
DELPHI | LV30000 |
FERODO | FHR7107 |
FIAT | 1315251080 |
FRITECH | CT016 |
FTE | BKR1082 |
INBRA | PVY2123 |
LPR | 9920 |
NK | 891907 |
NK | 899912 |
PEUGE | 4861.72 |
REMSA | C1800.28 |
RHIAG | NT2123 |
TRUSTING | CT016 |
TRW | GPV1059 |
VILLAR | 6255962 |
WOKING | C1800.28 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korektor siły hamowania to część układu hamulcowego kontrolująca obciążenie obu osi. Zadaniem korektora jest wywołanie dysproporcji w obciążeniu obu osi lub też wręcz przeciwnie, jej wyrównanie. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Innymi słowy, korektor odpowiada za to, aby siła hamowania była odpowiednia na przedniej i tylnej osi.
Rozróżnia się trzy główne typy korektorów siły hamowania. Pierwszą grupę stanowią korektory sterowane poprzez zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach. Drugim rodzajem korektora są modele bezwładnościowe. Natomiast najnowocześniejsze urządzenia to takie, których praca jest sterowana przez obciążenie osi.
W nowych samochodach zasadniczo nie montuje się już korektorów siły hamowania. Nie są one bowiem potrzebne, jeśli pojazd jest wyposażony w system ABS. Jednak w starszych samochodach wciąż korektory są niezbędne. Dzięki ich pracy większa siła hamowania wędruje na przednią oś. Jest to konieczne ze względu na większą wagę przedniej części pojazdu oraz środek ciężkości, który podczas hamowania występuje z przodu. Jednak to nie wszystko, zaawansowane korektory siły hamowania reagują również na obciążenia statyczne. Oznacza to, że modyfikują proporcje siły hamowania między osiami np. wtedy, gdy tył jest mocno obciążony ciężkim bagażem. Zdolność tę posiadają korektory sterowane obciążeniem osi.
Korektory hamowania należy poddawać regularnym kontrolom. Uszkodzenie i wynikająca z niego niesprawność mogą mieć bowiem przykre konsekwencje. Niewłaściwy rozkład siły hamowania wydłuża drogę zatrzymania pojazdu. Ponadto, podczas hamowania może dojść do blokady tylnych kół, a tym samym do niekontrolowanego poślizgu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.