Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-H290L |
555 | SL-H290L-M |
A.B.S. | 260829 |
A.B.S. | 260830 |
AISIN | JRSMZ-020 |
AKRON-MALÒ | 525171 |
APEC | AST4203 |
ASHUKI | 1488-1104 |
ASVA | 0323-023 |
BENDIX | 042845B |
BIRTH | BS0081 |
BLUEPRINT | ADH28516 |
BLUEPRINT | ADH28527 |
BORG BECK | BDL6994 |
BORG BECK | BDL6998 |
CORTECO | 49396625 |
DELPHI | TC5011 |
FAG | 818 0048 10 |
FEBEST | 0323-023 |
FEBI | 42072 |
FEBI | 42078 |
FIRST LINE | FDL6994 |
FIRST LINE | FDL6998 |
GSP | S050262 |
HBJAKOPART | J4964011 |
HONDA | 51321-S2A-003 |
HONDA | 51321-S2G-003 |
JAPANPAR | SI-429L |
JAPKO | 106429L |
KAVO PARTS | SLS-2012 |
KAVO PARTS | SLS-2062 |
KAWE | 8500 40640 |
LYNXAUTO | C7172L |
MAPCO | 51337 |
METZGER | 53024111 |
MOOG | HO-LS-2597 |
MOOG | MD-LS-4435 |
NAPA | NST4203 |
OCAP | 0594546 |
OPTIMAL | G7-739 |
PEX | 12.05.556 |
QUINTON HA | QLS3660S |
QUINTON HA | QLS3662S |
RUV | 917438 |
SIDEM | 47164 |
SIDEM | 47462 |
SPIDAN | 40953 |
SPIDAN | 50869 |
STELLOX | 56-02177-SX |
SWAG | 85 94 2072 |
SWAG | 85 94 2078 |
TALOSA | 50-09907 |
TRISCAN | 8500 40640 |
TRW | JTS235 |
WILMINK | WG1992798 |
WILMINK | WG1992799 |
WILMINK | WG2038432 |
WILMINK | WG2038438 |
WILMINK | WG2255142 |
WILMINK | WG2255148 |
WILMINK | WG2288910 |
YAMATO | J64021YMT |
YAMATO | J64078YMT |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.