Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260108 |
AKRON-MALÒ | 28440 |
APEC | AST4276 |
AUTOMEGA | 1003500609 |
AUTOMEGA | 110151410 |
AUTOMEGA | 110151421 |
AUTOMEGA | 110189810 |
AUTOMEGA | 3003500609 |
AUTOMEGA | 3103500609 |
BENDIX | 042435B |
BENDIX | 042743B |
BIRTH | BX0114 |
BIRTH | BX1421 |
BORG BECK | BDL6363 |
BSG | BSG 65-310-010 |
CAUTEX | 480148 |
COMLINE | CSL7097 |
CORTECO | 49399341 |
CORTECO | 49400404 |
DELPHI | TC396 |
DELPHI | TC688 |
DENCKERMAN | D140014 |
DJ PARTS | DL1521 |
DYS | 30-75833 |
FAG | 818 0176 10 |
FEBI | 03883 |
FIRST LINE | FDL6363 |
GSP | S050378 |
IMPERGOM | 31424 |
JPG | 1240400500 |
JPG | 1240400600 |
KAMOKA | 9030412 |
KAWE | 8500 24211 |
KAWE | 8500 24603 |
KRAFT AUTO | 4301510 |
KRAFT AUTO | 4301511 |
LEMFO | 12206 02 |
LEMFO | 14723 |
LEMFO | 14723 01 |
LYNXAUTO | C7029LR |
MAPCO | 19602HPS |
MAPCO | 19606 |
MAPCO | 19606HPS |
MAPCO | 53606HPS |
MAXGEAR | 72-1393 |
METZGER | 53003018 |
METZGER | 83003018 |
MEYLE | 616 060 0035 |
MEYLE | 616 060 5575/HD |
MONROE | L24211 |
MOOG | OP-DS-5409 |
MOOG | OP-LS-5575 |
MOTAQUIP | LVSL709 |
MS | 12206-PCS-MS |
MS | 14723-PCS-MS |
NAPA | NST4276 |
NK | 5113610 |
NK | 5113610PRO |
NK | 5113622 |
OCAP | 0500114 |
OCAP | 0501421 |
OPEL | 350600 |
OPEL | 350605 |
OPEL | 350609 |
OPTIMAL | G7-015 |
OPTIMAL | G7-564 |
PEX | 12.05.091 |
QUINTON HA | QLS1607S |
QUINTON HA | QLS2789S |
REDAELLI R | 5502 |
REDAELLI R | 5503 |
RHIAG | 32.28.735 |
RTS | 97-00383 |
RUV | 915346 |
RUV | 915370 |
SIDEM | 9560 |
SIDEM | 9682 |
SKF | VKDS 345017 |
SPIDAN | 40784 |
STELLOX | 56-01288-SX |
STELLOX | 56-01288A-SX |
STELLOX | 56-01432-SX |
SWAG | 40 79 0001 |
SWAG | 40 79 0003 |
Stark | SKST-0230104 |
TALOSA | 50-02524 |
TALOSA | 50-02635 |
TOPRAN | 200 467 |
TOPRAN | 200 469 |
TRISCAN | 8500 24603 |
TRW | JTS132 |
VAUXH | 90334075 |
VAUXH | 90445137 |
VAUXH | 90468930 |
VEMA | 15070 |
VEMA | 15071 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.