Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21879 |
3RG | 85290 |
555 | SL-2820L |
555 | SL-2820L-M |
AKRON-MALÒ | 52726 |
ASHUKI | T894-11 |
ASVA | 0123-881 |
BENDIX | 042780B |
BIRTH | BS0044 |
BLUEPRINT | ADT38504 |
BORG BECK | BDL6282 |
CORTECO | 49396494 |
DELPHI | TC921 |
DENCKERMAN | D140053 |
DJ PARTS | DL1247 |
DYS | 30-87641 |
FEBEST | 0123-881 |
FEBI | 18103 |
FIRST LINE | FDL6282 |
GSP | S050412 |
HBJAKOPART | J4962004 |
JAPANPAR | SI-206 |
JAPKO | 106206 |
KAMOKA | 9945062 |
KAVO PARTS | SLS-9010 |
KAWE | 8500 13606 |
LEMFO | 14943 |
LEMFO | 14943 01 |
LYNXAUTO | C7060L |
MAPCO | 19576 |
MOOG | TO-LS-1648 |
NK | 5114508 |
OCAP | 0592295 |
OPTIMAL | G7-637 |
PEX | 12.05.501 |
QUINTON HA | QLS1845S |
REDAELLI R | T4001 |
RTS | 97-92504 |
SIDEM | 45062 |
SPIDAN | 45357 |
STELLOX | 56-98005-SX |
SWAG | 81 76 0002 |
TALOSA | 50-04610 |
TOYOT | 48810-20010 |
TRISCAN | 8500 13606 |
TRW | JTS153 |
VEMA | 22609 |
WILMINK | WG2036806 |
WILMINK | WG2247875 |
YAMATO | J62002YMT |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.