Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-2990R |
555 | SL-2990R-M |
555 | SL-T590R-M |
A.B.S. | 260262 |
AKRON-MALÒ | 502632 |
ASAM | 80960 |
ASHIKA | 106-02-207R |
ASHUKI | T894-05 |
BENDIX | 042849B |
BIRTH | BD0043 |
BLUEPRINT | ADT38503 |
BORG BECK | BDL6284 |
CAUTEX | 750167 |
CAUTEX | 772527 |
COMLINE | CSL6014 |
CORTECO | 49399894 |
CTR | CLT-8 |
DELPHI | TC924 |
DENCKERMAN | D140016 |
DIEDERICHS | 1662302 |
DJ PARTS | DL1303 |
DYS | 30-87638 |
DYS | 30-87653 |
FAG | 818 0018 10 |
FAI | SS482 |
FEBEST | 0123-431 |
FEBI | 18109 |
FEBI | 18134 |
FENOX | LS11111 |
FIRST LINE | FDL6284 |
GSP | S050411 |
HBJAKOPART | J4972007 |
JAPANPAR | SI-207L |
JAPANPAR | SI-207R |
JAPKO | 106207R |
JPG | 4840400380 |
KAMOKA | 9030137 |
KAVO PARTS | SLS-9018 |
KAWE | 8500 13601 |
KRAFT AUTO | 4303910 |
KRAFT AUTO | 4303920 |
LEMFO | 16439 01 |
LEMFO | 16439 02 |
LEMFO | 16440 |
MAPCO | 19578 |
MAPCO | 49270 |
MAPCO | 49270HPS |
MAXGEAR | 72-1422 |
METZGER | 53053512 |
MEYLE | 30-16 060 0002/HD |
MGA | SA7206 |
MOOG | TO-LS-1191 |
MOTAQUIP | LVSL706 |
MS | 16439-PCS-MS |
OCAP | 0581922 |
OCAP | 0591922 |
OPTIMAL | G7-639 |
OPTIMAL | G7-741 |
OPTIMAL | G7-744 |
PEX | 12.05.414 |
PEX | 12.05.415 |
QUINTON HA | QLS1846S |
RTS | 97-02536-1 |
RTS | 97-02566-2 |
RUV | 916957 |
RUV | 926916 |
SIDEM | 45061 |
SKF | VKDS 841018 |
SPIDAN | 45350 |
STELLOX | 56-98010-SX |
SWAG | 81 76 0004 |
SWAG | 81 76 0007 |
Stark | SKST-0230147 |
TALOSA | 50-04607 |
TALOSA | 50-04612 |
TOYOT | 48810-05012 |
TOYOT | 48820-20040 |
TOYOT | 48820-44010 |
TOYOT | 4882005010 |
TOYOT | 4882005011 |
TRISCAN | 8500 13601 |
TRW | JTS189 |
TRW | JTS443 |
VEMA | 22623 |
VEMA | 22626 |
WILMINK | WG1436384 |
WILMINK | WG1993087 |
WILMINK | WG2036808 |
WILMINK | WG2036811 |
WILMINK | WG2040997 |
WILMINK | WG2247878 |
WILMINK | WG2291164 |
YAMATO | J62003YMT |
YAMATO | J62016YMT |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.