Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21517 |
AKRON-MALÒ | 243321 |
APEC | AST4055 |
ASAM | 70630 |
BENDIX | 042774B |
BIRTH | BD0035 |
BOGE | 87-729-A |
BORG BECK | BDL6540 |
BSG | BSG 60-310-019 |
CAUTEX | 180921 |
COMLINE | CSL6019 |
CORTECO | 49399230 |
DELPHI | TC1128 |
DENCKERMAN | D140084 |
DJ PARTS | DL1357 |
DYS | 30-72928 |
FAG | 818 0183 10 |
FEBI | 17115 |
FEBI | 18283 |
FEBI | 280302 |
FIRST LINE | FDL6540 |
GSP | 512581 |
JPG | 1140402880 |
KAMOKA | 9030283 |
KAWE | 8500 10603 |
KRAFT AUTO | 4300234 |
LEMFO | 25801 |
LEMFO | 25801 01 |
LYNXAUTO | C7224R |
MAG | 301191623400 |
MAPCO | 53850 |
MAPCO | 59855 |
MAXGEAR | 72-1093 |
MERCE | 901 320 03 89 |
MERCE | A 901 320 03 89 |
METALCAUCH | 05058 |
METZGER | 53037702 |
MEYLE | 036 060 0389 |
MOOG | ME-LS-1978 |
MOTAQUIP | VSL804 |
MS | 25801-PCS-MS |
NAPA | NST4055 |
NK | 5113308 |
OCAP | 0581514 |
OPTIMAL | G7-624 |
PEX | 12.05.452 |
QUINTON HA | QLS3317S |
REDAELLI R | ME0389 |
RHIAG | 28.20.736 |
RTS | 97-01479-1 |
SIDEM | 63567 |
SKF | VKDS 348026 |
SPIDAN | 57134 |
STELLOX | 56-01022-SX |
STELLOX | 56-01022A-SX |
SWAG | 10 79 0083 |
TALOSA | 50-01871 |
TOPRAN | 109 983 |
TRISCAN | 8500 10603 |
TRW | JTS498 |
TRW | JTSB0123 |
VAG | 2D0 411 052 |
VEMA | 23438 |
VW | 2D0411052 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.