Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21753 |
AUDI | 8E0505465C |
AUDI | 8E0505465D |
BENDIX | 042807B |
BENDIX | 047854B |
BIRTH | BX3071 |
BORG BECK | BDL6544 |
BORG BECK | BDL6782 |
BSG | BSG 90-310-146 |
CORTECO | 49401039 |
CORTECO | 80001095 |
DELPHI | TC1295 |
DENCKERMAN | D140206 |
DJ PARTS | DL1170 |
FAG | 818 0220 10 |
FEBI | 27864 |
FEBI | 32595 |
FIRST LINE | FDL6544 |
FIRST LINE | FDL6782 |
GSP | 520522 |
GSP | S070017 |
JPG | 1150501000 |
KAMOKA | 9030104 |
KAWE | 8500 29663 |
KRAFT AUTO | 4300208 |
LEMFO | 24637 |
LEMFO | 24637 01 |
LEMFO | 24637 02 |
LEMFO | 37008 01 |
LYNXAUTO | C7118LR |
MAG | 301191620180 |
MAPCO | 59820 |
MAPCO | 59820/2 |
MAXGEAR | 72-1138 |
MEYLE | 116 060 0035 |
MOOG | AU-ES-3890 |
MOTAQUIP | VSL809 |
MS | 24637-PCS-MS |
MS | 24637-SET-MS |
NK | 5114748 |
OCAP | 0503071 |
OPTIMAL | G7-1498 |
OPTIMAL | G7-697 |
PEX | 12.05.190 |
QUINTON HA | QLS3439S |
RTS | 97-95902 |
SIDEM | 37368 |
SPIDAN | 57695 |
STELLOX | 56-03001-SX |
STELLOX | 56-03001A-SX |
SWAG | 30 92 7864 |
SWAG | 30 93 2595 |
TALOSA | 50-03636 |
TRISCAN | 8500 29663 |
TRW | JTS398 |
VAG | 8E0 505 465C |
VAG | 8E0 505 465D |
VEMA | 22261 |
VW | 8E0505465D |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.