Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 17466 |
APEC | AST4250 |
ASAM | 80453 |
AUDI | 8E0505465AC |
AUDI | 8E0505465AF |
BENDIX | 042508B |
BIRTH | BX5042 |
BORG BECK | BDL6832 |
BORG BECK | BDL6832HD |
BSG | BSG 90-310-104 |
CAUTEX | 750219 |
COMLINE | CSL7196 |
CORTECO | 49399798 |
DELPHI | TC2100 |
DENCKERMAN | D140281 |
DJ PARTS | DL1169 |
DYS | 30-51762 |
FAG | 818 0471 10 |
FEBI | 32490 |
FEBI | 32491 |
FIRST LINE | FDL6832 |
FIRST LINE | FDL6832HD |
GSP | S050042 |
JPG | 1150500400 |
KAMOKA | 9030103 |
KAWE | 8500 29635 |
KRAFT AUTO | 4300259 |
LEMFO | 25953 02 |
LEMFO | 31012 01 |
LYNXAUTO | C7064LR |
MAG | 301191620160 |
MAG | 301191620170 |
MAPCO | 52733 |
MAPCO | 52733/2 |
MAXGEAR | 72-2306 |
METALC/ADL | T405366 |
METALCAUCH | 05366 |
METZGER | 53009109 |
MEYLE | 116 060 0027 |
MOOG | VO-LS-2271 |
MOTAQUIP | VSL954 |
MS | 31012-PCS-MS |
MS | 36987/1-KIT-MS |
Motrio | 8550500733 |
NAPA | NST4250 |
NK | 5114747 |
OCAP | 0501899 |
OPTIMAL | G7-1080 |
PEX | 12.05.548 |
QUINTON HA | QLS3506S |
RTS | 97-95970 |
SEAT | 8E0505465AF |
SIDEM | 37367 |
SKF | VKDS 441001 |
SPIDAN | 57041 |
STELLOX | 56-05066-SX |
STELLOX | 56-05066A-SX |
SWAG | 30 93 2490 |
SWAG | 30 93 2491 |
Stark | SKST-0230235 |
TALOSA | 50-03634 |
TOPRAN | 112 008 |
TRISCAN | 8500 29635 |
TRW | JTS388 |
VAG | 8E0 505 465AC |
VAG | 8E0 505 465AF |
VEMA | 22267 |
AUDI
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.