Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-7980 |
555 | SL-7980-M |
APEC | AST4108 |
ASHIKA | 106-02-286 |
ASHUKI | 1488-9102 |
ASVA | 0123-ZZT230F |
ASVA | 0423-DJF |
BENDIX | 042478B |
BIRTH | BX5063 |
BLUEPRINT | ADT38530 |
BSG | BSG 85-310-018 |
CAUTEX | 750133 |
COMLINE | CSL7137 |
CORTECO | 49399454 |
CTR | CLM-22 |
DELPHI | TC1356 |
DENCKERMAN | D140240 |
DJ PARTS | DL1522 |
DJ PARTS | DL1550 |
DYS | 30-87829 |
FAG | 818 0385 10 |
FAI | SS4411 |
FEBEST | 0123-ZZT230F |
FEBI | 22993 |
FIRST LINE | FDL6751 |
GSP | S050416 |
HBJAKOPART | J4962026 |
JAPANPAR | SI-220 |
JAPANPAR | SI-286 |
JAPKO | 106286 |
KAMOKA | 9030156 |
KAVO PARTS | 1010105 |
KAVO PARTS | SLS-5525 |
KAVO PARTS | SLS-9005 |
KRAFT AUTO | 4303924 |
LYNXAUTO | C7039LR |
MAG | 301191625590 |
MAPCO | 51597HPS |
METZGER | 53053218 |
MEYLE | 30-16 060 0073 |
MGA | SA5621 |
MITSUBISHI | MR589437 |
MOOG | AMGK80230 |
MOOG | TO-LS-2976 |
MOTAQUIP | LVSL839 |
MOTAQUIP | VSL839 |
NAPA | NST4108 |
NK | 5114532 |
OCAP | 0503090 |
OPTIMAL | G7-1046 |
PEX | 12.05.564 |
QUINTON HA | QLS3498S |
RTS | 97-92509 |
SIDEM | 45563 |
SKF | VKDS 841008 |
SPIDAN | 57564 |
STELLOX | 56-00341A-SX |
STELLOX | 56-98021-SX |
STELLOX | 56-98048-SX |
STELLOX | 56-98048A-SX |
SWAG | 81 92 2993 |
TALOSA | 50-04630 |
TALOSA | 50-11362 |
TOYOT | 48820-32010 |
TRW | JTS840 |
TRW | JTS924 |
USN | SP260381 |
VEMA | 26287 |
WILMINK | WG1993085 |
WILMINK | WG2036849 |
WILMINK | WG2040337 |
WILMINK | WG2248964 |
WILMINK | WG2290750 |
YAMATO | J62018YMT |
YAMATO | J62092YMT |
YAMATO | J62097YMT |
MITSUBISHI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.