Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 23346 |
APEC | AST4067 |
ASAM | 70638 |
BENDIX | 042437B |
BGA | LS9608 |
BIRTH | BX0057 |
BORG BECK | BDL6783 |
BSG | BSG 90-310-043 |
CAUTEX | 461362 |
COMLINE | CSL7042 |
CORTECO | 49398530 |
DELPHI | TC2088 |
DENCKERMAN | D140262 |
DITAS | A2-5027 |
DJ PARTS | DL1778 |
DYS | 30-88952 |
FAG | 818 0199 10 |
FEBEST | 2323-T5F |
FEBI | 27834 |
FEBI | 280004 |
FINWHALE | SL637 |
FIRST LINE | FDL6783 |
FRAP | F2481 |
GSP | S050449 |
JPG | 1140401900 |
KAMOKA | 9030278 |
KAWE | 8500 29632 |
KAWE | 8500 29675 |
KRAFT AUTO | 4300679 |
LEMFO | 30967 01 |
LYNXAUTO | C7303LR |
MAG | 301191625800 |
MAG | 301191625810 |
MAPCO | 51718HPS |
MAPCO | 53718HPS |
MAXGEAR | 72-1468 |
METALC/ADL | T405449 |
METALCAUCH | 05449 |
METZGER | 53007718 |
METZGER | 83007718 |
MEYLE | 116 060 0024/HD |
MEYLE | 116 060 0047 |
MOOG | VO-LS-2311 |
MOTAQUIP | VSL907 |
MS | 30967-PCS-MS |
Motrio | 8550500707 |
NAPA | NST4067 |
NK | 5114735 |
NK | 5114735PRO |
NK | 5114751 |
OCAP | 0504337 |
OPTIMAL | G7-1000 |
QUINTON HA | QLS3438S |
REDAELLI R | 6523 |
RHIAG | 42.37.735 |
RTS | 97-90991 |
SIDEM | 63562 |
SKF | VKDS 341013 |
SPIDAN | 57132 |
STELLOX | 56-03098-SX |
STELLOX | 56-03098A-SX |
SWAG | 30 92 7834 |
Stark | SKRKS-4420022 |
Stark | SKST-0230064 |
TALOSA | 50-04632 |
TALOSA | 50-08868 |
TOPRAN | 110 083 |
TRISCAN | 8500 29632 |
TRISCAN | 8500 29675 |
TRW | JTS435 |
VAG | 7H5 411 317 |
VAG | 7H5 411 317A |
VAG | 7H5 411 317B |
VW | 7H0411317 |
VW | 7H0411317A |
VW | 7H5411317 |
VW | 7H5411317A |
VW | 7H5411317B |
VW | 7H5411317D |
VW | 7H5411317E |
WILMINK | WG1993166 |
WILMINK | WG2030765 |
WILMINK | WG2040606 |
WILMINK | WG2250302 |
WILMINK | WG2289908 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.