Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21754 |
555 | SLK-E100L |
APEC | AST4112 |
ASAM | 70644 |
AUDI | 8E0411317 |
BENDIX | 042533B |
BIRTH | BS5012 |
BOGE | 88-309-A |
BORG BECK | BDL6554 |
BSG | BSG 90-310-102 |
CAUTEX | 461165 |
CAUTEX | 771013 |
COMLINE | CSL5039 |
CORTECO | 49398910 |
DELPHI | TC1290 |
DENCKERMAN | D120425 |
DJ PARTS | DL1174 |
DYS | 30-51761 |
FAG | 818 0353 10 |
FEBI | 21920 |
FEBI | 21924 |
FEBI | 221380 |
FEBI | 280069 |
FIRST LINE | FDL6554 |
GSP | 520523 |
JPG | 1140403070 |
KAMOKA | 9030094 |
KAWE | 8500 29634 |
KRAFT AUTO | 4300840 |
LEMFO | 25857 |
LEMFO | 25857 01 |
LEMFO | 25857 02 |
LYNXAUTO | C7117L |
MAG | 301191620150 |
MAPCO | 52712 |
MAXGEAR | 72-1238 |
METALCAUCH | 40057 |
METZGER | 53007511 |
MEYLE | 116 060 0016 |
MOOG | AU-LS-3717 |
MOTAQUIP | VSL733A |
MS | 25857-PCS-MS |
Motrio | 8550500678 |
NAPA | NST4112 |
NK | 5114717 |
NK | 5114737 |
OCAP | 0591893 |
OPTIMAL | F8-6141 |
OPTIMAL | G7-1112 |
PEX | 12.05.516 |
QUINTON HA | QLS3272S |
RHIAG | 12.23.737 |
RTS | 97-95901-256 |
SEAT | 8E0411317 |
SIDEM | 37062 |
SKF | VKDS 341016 |
SPIDAN | 57744 |
STELLOX | 56-02116-SX |
STELLOX | 56-04124-SX |
STELLOX | 56-04124A-SX |
SWAG | 32 72 0023 |
SWAG | 32 72 0025 |
Stark | SKST-0230110 |
TALOSA | 50-09748 |
TOPRAN | 109 670 |
TRISCAN | 8500 29634 |
TRW | JTS422 |
VAG | 8E0 411 317 |
VEMA | 22265 |
AUDI
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.