Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21226 |
AKRON-MALÒ | 300771 |
APEC | AST4169 |
ASAM | 80765 |
BENDIX | 042493B |
BIRTH | BS0011 |
BORG BECK | BDL6723 |
BSG | BSG 70-310-056 |
CAUTEX | 031150 |
CITRO | 508752 |
COMLINE | CSL5063 |
CORTECO | 49400591 |
DELPHI | TC1372 |
DENCKERMAN | D140194 |
DJ PARTS | DL1740 |
DYS | 30-76689 |
FAG | 818 0330 10 |
FEBI | 22846 |
FEBI | 280503 |
FIRST LINE | FDL6723 |
GSP | S050112 |
JPG | 4140400970 |
KAMOKA | 9030242 |
KAWE | 8500 28612 |
KLOKKERH | 0526371 |
KRAFT AUTO | 4305533 |
LEMFO | 29574 |
LEMFO | 29574 01 |
LEMFO | 29574 02 |
LYNXAUTO | C7268L |
MAG | 301191625050 |
MAPCO | 19396 |
MAPCO | 53329 |
MAPCO | 53330 |
MAXGEAR | 72-1406 |
METALCAUCH | 04801 |
METZGER | 53048011 |
MEYLE | 11-16 060 0015 |
MOOG | PE-LS-3324 |
MOTAQUIP | VSL930 |
MS | 29574-PCS-MS |
Motrio | 8550500695 |
NAPA | NST4169 |
NK | 5113713 |
OCAP | 0594389 |
OPTIMAL | G7-1064 |
PEUGE | 5087.52 |
PEX | 12.05.562 |
QUINTON HA | QLS3386S |
REDAELLI R | P513 |
RHIAG | 34.39.737 |
RTS | 97-90756-2 |
SIDEM | 53062 |
SKF | VKDS 343015 |
SPIDAN | 40524 |
STELLOX | 56-04110-SX |
STELLOX | 56-04110A-SX |
SWAG | 62 92 2846 |
Stark | SKST-0230138 |
TALOSA | 50-09982 |
TOPRAN | 720 274 |
TRISCAN | 8500 28612 |
TRW | JTS469 |
VEMA | 23253 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.