Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21129 |
AKRON-MALÒ | 27157 |
APEC | AST4513 |
BENDIX | 042469B |
BIRTH | BX5080 |
BMW | 33 50 3 414 297 |
BMW | 33503412794 |
BMW | 33503413197 |
BORG BECK | BDL6778 |
BSG | BSG 15-310-089 |
CAUTEX | 750112 |
COMLINE | CSL7260 |
CORTECO | 49400980 |
DELPHI | TC1485 |
DYS | 30-56060 |
FAG | 818 0162 10 |
FEBI | 27198 |
FEBI | 280169 |
FIRST LINE | FDL6778 |
GSP | S050071 |
JPG | 1450500100 |
KAMOKA | 9030043 |
KAWE | 8500 11624 |
LEMFO | 27171 |
LEMFO | 27171 02 |
LYNXAUTO | C7140LR |
MAG | 301191620730 |
MAPCO | 51641HPS |
METALCAUCH | 05851 |
METZGER | 53012719 |
MEYLE | 316 060 0011/HD |
MOOG | BM-LS-3858 |
MOTAQUIP | VSL946 |
MS | 27171-PCS-MS |
NAPA | NST4513 |
NK | 5111521 |
OCAP | 0504216 |
OPTIMAL | G7-1036 |
PEX | 12.05.605 |
QUINTON HA | QLS3444S |
REDAELLI R | 7532 |
REDAELLI R | 7532K |
RTS | 97-99545 |
SIDEM | 21365 |
SPIDAN | 57720 |
STELLOX | 56-03492-SX |
SWAG | 20 92 7198 |
TALOSA | 50-02402 |
TOPRAN | 501 002 |
TRISCAN | 8500 11624 |
TRW | JTS486 |
VEMA | 25275 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.