Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 50460 |
ASHIKA | 106-0H-H07 |
ASHUKI | Y860-01 |
BENDIX | 042509B |
BIRTH | BX0077 |
BLUEPRINT | ADG085155 |
BLUEPRINT | ADG08517 |
BORG BECK | BDL6802 |
CAUTEX | 758747 |
COMLINE | CSL7291 |
CORTECO | 49401168 |
DELPHI | TC1785 |
DENCKERMAN | D140068 |
DYS | 30-66829 |
FAG | 818 0117 10 |
FAI | SS4089 |
FEBEST | 1223-APF |
FEBEST | HYAB-APF |
FEBI | 26589 |
FEBI | 41650 |
FIRST LINE | FDL6802 |
FLENNOR | FL0971-H |
GSP | S050497 |
GSP | S051562 |
HYUNDAI | 54820-02000 |
HYUNDAI | 5482005000 |
JAPANPAR | SI-H07 |
JAPKO | 106H07 |
KAVO PARTS | SLS-3011 |
KAWE | 8500 43635 |
LEMFO | 35848 01 |
MAPCO | 51209 |
MAXGEAR | 72-1442 |
MEYLE | 37-16 060 0025 |
MOOG | HY-LS-0971 |
NK | 5113404 |
OCAP | 0504459 |
OPTIMAL | G7-1082 |
QUINTON HA | QLS3510S |
RTS | 97-98629 |
SIDEM | 87266 |
SPIDAN | 46653 |
SWAG | 90 92 6589 |
SWAG | 90 94 1650 |
TALOSA | 50-04031 |
TRISCAN | 8500 43635 |
TRW | JTS1076 |
VEMA | 23320 |
WILMINK | WG1992667 |
WILMINK | WG2038871 |
WILMINK | WG2039054 |
WILMINK | WG2040485 |
WILMINK | WG2249817 |
WILMINK | WG2254847 |
WILMINK | WG2292333 |
HYUNDAI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.