Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 502633 |
ASHIKA | 106-02-200 |
ASHUKI | 1467-6102 |
ASVA | 0123-ST220R |
BENDIX | 042620B |
BIRTH | BX5044 |
BLUEPRINT | ADT38546 |
COMLINE | CSL7121 |
CORTECO | 49400567 |
DELPHI | TC1461 |
DENCKERMAN | D140028 |
DJ PARTS | DL1647 |
DYS | 30-87654 |
FAI | BLR033 |
FAI | SS2397 |
FEBEST | 0123-220R |
FEBI | 27286 |
FENOX | LS11160 |
FIRST LINE | FDL6593 |
FLENNOR | FL0101-H |
GSP | S050420 |
HBJAKOPART | J4892016 |
JAPANPAR | SI-200 |
JAPKO | 106200 |
JPG | 4850500500 |
KAMOKA | 9030141 |
KAVO PARTS | SLS-9048 |
KAWE | 8500 13618 |
KRAFT AUTO | 4303911 |
LEMFO | 36154 01 |
LYNXAUTO | C7085LR |
MAPCO | 51377HPS |
MAXGEAR | 72-1800 |
METZGER | 53054119 |
MEYLE | 30-16 060 0074 |
MGA | SA5375 |
MOOG | TO-LS-3367 |
MOTAQUIP | LVSL1000 |
MS | 36154-PCS-MS |
NK | 5114514 |
OCAP | 0502581 |
OPTIMAL | G7-1212 |
PATRON | PS4159 |
PEMEBLA | JAPSI-200 |
QUINTON HA | QLS3320S |
RTS | 97-04024 |
SASIC | 9005049 |
SIDEM | 45169 |
SKF | VKDS 941010 |
SPIDAN | 40897 |
SWAG | 81 92 7286 |
Stark | SKST-0230231 |
TALOSA | 50-04728 |
TOYOT | 48830-05020 |
TRISCAN | 8500 13618 |
TRW | JTS1321 |
USN | SP260478 |
VEMA | 22637 |
YAMATO | J62013YMT |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.