Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 24343 |
APEC | AST4092 |
BENDIX | 042648B |
BIRTH | BX5194 |
BORG BECK | BDL7112 |
BSG | BSG 90-310-177 |
COMLINE | CSL7229 |
CORTECO | 49400375 |
DELPHI | TC1961 |
DYS | 30-72952 |
FAG | 818 0447 10 |
FEBI | 37325 |
FIRST LINE | FDL7112 |
GSP | S050301 |
JPG | 1350501800 |
KAMOKA | 9030219 |
KAWE | 8500 10641 |
KRAFT AUTO | 4301305 |
LEMFO | 37392 01 |
LEMFO | 37470 01 |
LYNXAUTO | C7228LR |
MAG | 301191623450 |
MAPCO | 52815 |
MAPCO | 52815/2 |
MAXGEAR | 72-3966 |
MERCE | 906 320 13 89 |
MERCE | A 906 320 13 89 |
METZGER | 53038709 |
MEYLE | 016 060 0054 |
MOOG | ME-LS-5618 |
MOTAQUIP | LVSL1389 |
NAPA | NST4092 |
NK | 5113357 |
OCAP | 0502744 |
OPTIMAL | G7-1252 |
QUINTON HA | QLS3560S |
RTS | 97-01402 |
RTS | 97-01436 |
SIDEM | 50165 |
SKF | VKDS 448010 |
SPIDAN | 46697 |
STELLOX | 84-14024-SX |
SWAG | 10 93 7325 |
TALOSA | 50-07917 |
TOPRAN | 113 140 |
TRISCAN | 8500 10641 |
VAG | 2E0 511 051F |
VEMA | 26576 |
VW | 2E0511051F |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.