Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-6675 |
555 | SL-6675-M |
AKRON-MALÒ | 50312 |
APEC | AST4377 |
ASHIKA | 106-07-703 |
ASHUKI | 1467-1007 |
BENDIX | 042583B |
BIRTH | BX0103 |
BLUEPRINT | ADS78506 |
BORG BECK | BDL6955 |
COMLINE | CSL7361 |
CORTECO | 49396227 |
CTR | CLSU-2 |
DELPHI | TC2615 |
DENCKERMAN | D140374 |
DYS | 30-49828 |
FEBEST | 0823-S11R |
FEBI | 32495 |
FIRST LINE | FDL6955 |
GSP | S050551 |
JAPANPAR | SI-703 |
JAPKO | 106703 |
JPG | 4650500200 |
KAMOKA | 9030348 |
KAVO PARTS | SLS-8003 |
KAWE | 8500 68604 |
LEMFO | 36388 01 |
MAPCO | 52305HPS |
MAXGEAR | 72-3582 |
MEYLE | 34-16 060 0004/HD |
MEYLE | 34-16 060 0006 |
MGA | SA5354 |
MOOG | SU-LS-7940 |
MOTAQUIP | LVSL1286 |
NAPA | NST4377 |
OCAP | 0503119 |
OPTIMAL | G7-1163 |
QUINTON HA | QLS3613S |
RHIAG | 86.41.736 |
SIDEM | 83063 |
SKF | VKDS 948002 |
SPIDAN | 46435 |
SUBAR | 20470-SA011 |
SUBAR | 20470SA010 |
SWAG | 87 93 2495 |
Stark | SKST-0230188 |
TALOSA | 50-01441 |
TRISCAN | 8500 68604 |
TRW | JTS7606 |
TRW | JTSB0185 |
TRW | JTSB0186 |
VEMA | 26310 |
WILMINK | WG1993062 |
WILMINK | WG2038639 |
WILMINK | WG2040798 |
WILMINK | WG2251782 |
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.