Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-6385L |
555 | SL-6385L-M |
AKRON-MALÒ | 500431 |
ASHIKA | 106-04-418L |
ASVA | 0323-FDRL |
BENDIX | 042600B |
BLUEPRINT | ADH28560 |
BORG BECK | BDL7043 |
COMLINE | CSL5107 |
CORTECO | 49396575 |
DELPHI | TC2305 |
DELPHI | TC3468 |
DJ PARTS | DL1338 |
DJ PARTS | DL1543 |
FAG | 818 0634 10 |
FAI | SS10118 |
FAI | SS7192 |
FEBEST | 0323-FD1RL |
FEBI | 28461 |
FENOX | LS11133 |
GSP | S050184 |
HONDA | 52321SNAA01 |
JAPANPAR | SI-418L |
JAPKO | 106418L |
JPG | 3450501070 |
KAMOKA | 9030184 |
KAVO PARTS | SLS-2031 |
KAWE | 8500 40626 |
LEMFO | 38850 01 |
LYNXAUTO | C7170L |
MAPCO | 52323HPS |
MAXGEAR | 72-2814 |
METZGER | 53056112 |
MGA | SA8382 |
MGA | SA8402 |
MOOG | HO-LS-7899 |
MOTAQUIP | LVSL1502 |
MS | 28461B-PCS-MS |
NK | 5112629 |
OCAP | 0593291 |
OPTIMAL | G7-1189 |
QUINTON HA | QLS3720S |
RTS | 97-06631-2 |
SIDEM | 47362 |
SPIDAN | 46963 |
STELLOX | 56-00009-SX |
STELLOX | 56-00009A-SX |
SWAG | 85 92 8461 |
Stark | SKST-0230543 |
TALOSA | 50-07807 |
TRISCAN | 8500 40626 |
TRW | JTS7631 |
TRW | JTSB0105 |
VEMA | 26655 |
WILMINK | WG1992632 |
WILMINK | WG2038331 |
WILMINK | WG2040926 |
WILMINK | WG2250595 |
WILMINK | WG2288866 |
YAMATO | J64068YMT |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.