Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SLK-8170R |
APEC | AST4458 |
ASHIKA | 106-0H-H40R |
ASHUKI | Y860-35 |
BGA | LS2756 |
BIRTH | BD5023 |
BLUEPRINT | ADG085130 |
BORG BECK | BDL7141 |
BSG | BSG 40-310-079 |
CAUTEX | 775670 |
CORTECO | 49396651 |
CTR | CLKH-38R |
DELPHI | TC3724 |
DJ PARTS | DL1703 |
FEBEST | 1223-H1FRH |
FEBI | 32065 |
FIRST LINE | FDL7141 |
GSP | S050608 |
HYUNDAI | 54840-4H000 |
HYUNDAI | 548404H200 |
JAPANPAR | SI-H40R |
JAPKO | 106H40R |
KAVO PARTS | SLS-3048 |
KAWE | 8500 43637 |
LEMFO | 44219 01 |
LYNXAUTO | C7467R |
MAG | 301191622310 |
MAPCO | 52318HPS |
MAXGEAR | 72-4060 |
METZGER | 53076402 |
MOOG | HY-LS-8908 |
NAPA | NST4458 |
NK | 5113432 |
OCAP | 0585196 |
QUINTON HA | QLS3781S |
RTS | 97-08646-1 |
SIDEM | 87467 |
SPIDAN | 51139 |
STELLOX | 56-00157-SX |
STELLOX | 56-00157A-SX |
SWAG | 90 93 2065 |
TALOSA | 50-07370 |
TRISCAN | 8500 43637 |
TRW | JTS7734 |
WILMINK | WG2038980 |
WILMINK | WG2251672 |
HYUNDAI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.