Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SLK-8200R |
AKRON-MALÒ | 520301 |
APEC | AST4183 |
ASHUKI | 1491-5250 |
BENDIX | 043338B |
BIRTH | BD0063 |
BLUEPRINT | ADG085138 |
BORG BECK | BDL7182 |
BSG | BSG 40-310-071 |
CAUTEX | 758695 |
COMLINE | CSL6102 |
CORTECO | 49396598 |
DELPHI | TC2285 |
DJ PARTS | DL1540 |
DYS | 30-66588 |
FAG | 818 0520 10 |
FEBI | 34560 |
FIRST LINE | FDL7182 |
FRAP | 4163 |
GSP | S050770 |
HYUNDAI | 548401J000 |
JAPANPAR | SI-H36R |
JAPKO | 106H36R |
JPG | 3540401180 |
KAMOKA | 9030005 |
KAMOKA | 990031 |
KAVO PARTS | SLS-4042 |
KAWE | 8500 43633 |
KAWE | 8500 43673 |
KIA | 548401J000 |
LEMFO | 35845 01 |
LYNXAUTO | C7346R |
MAG | 301191622400 |
MAPCO | 52343HPS |
MAXGEAR | 72-3105 |
METALCAUCH | 40013 |
METZGER | 53028812 |
MEYLE | 37-16 060 0040 |
MEYLE | 37-16 060 0040/HD |
MOOG | HY-LS-7936 |
MOTAQUIP | LVSL1201 |
MS | 35845-PCS-MS |
Motrio | 8550500726 |
NAPA | NST4183 |
NK | 5113428 |
OCAP | 0584078 |
OPTIMAL | G7-1320 |
QUINTON HA | QLS3738S |
RHIAG | 76.71.736 |
RTS | 97-09739-1 |
SIDEM | 87465 |
SKF | VKDS 845006 |
SPIDAN | 51135 |
STELLOX | 56-00177-SX |
STELLOX | 56-00177A-SX |
SWAG | 90 93 4560 |
Stark | SKST-0230360 |
TALOSA | 50-07107 |
TRISCAN | 8500 43633 |
TRW | JTS970 |
TRW | JTSB0119 |
VEMA | 26332 |
YAMATO | J60541YMT |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.