Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 45702 |
APEC | AST4148 |
BENDIX | 049201B |
BIRTH | BX0083 |
BORG BECK | BDL7211 |
CAUTEX | 771197 |
COMLINE | CSL7300 |
CORTECO | 49399009 |
DEEZA | FI-L132 |
DELPHI | TC2432 |
DENCKERMAN | D140305 |
DITAS | A2-4557 |
DJ PARTS | DL1751 |
DYS | 30-62898 |
FAI | SS7121 |
FEBI | 33811 |
FIAT | 51848645 |
FIAT | 51898527 |
FIAT | 51935875 |
FIRST LINE | FDL7211 |
FORTUNE LI | FZ7270 |
FRAP | 3804 |
GSP | S050129 |
IMPERGOM | 29083 |
KAMOKA | 9030018 |
KAWE | 8500 15615 |
KRAFT AUTO | 4303139 |
LEMFO | 39402 01 |
MAPCO | 52793/2HPS |
MAPCO | 52793HPS |
MAXGEAR | 72-2519 |
METALCAUCH | 53374 |
METZGER | 53055818 |
MEYLE | 11-16 060 5046/HD |
MEYLE | 216 060 0036 |
MEYLE | 216 060 0044/HD |
MOOG | FI-LS-8086 |
MOTAQUIP | LVSL1358 |
MS | 39402-PCS-MS |
Motrio | 8550500696 |
NAPA | NST4148 |
NK | 5112323 |
OCAP | 0503264 |
OPEL | 350198 |
OPEL | 350234 |
OPEL | 95511247 |
OPEL | 95515339 |
OPTIMAL | G7-1601 |
OPTIMAL | G7-1601A |
QUINTON HA | QLS3742S |
RHIAG | 18.88.735 |
RTS | 97-90363 |
SIDEM | 19164 |
SKF | VKDS 342010 |
SPIDAN | 50963 |
STELLOX | 56-00667A-SX |
STELLOX | 56-00756-SX |
SWAG | 70 93 3811 |
TALOSA | 50-07334 |
TOPRAN | 208 565 |
TRISCAN | 8500 15615 |
TRW | JTS1688 |
VAICO | V24-0226 |
VAUXH | 95511247 |
VAUXH | 95515339 |
VEMA | 250081 |
VEMA | 26068 |
VEMA | 27587 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.